۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۷۹۵۰۰

مراسم اختتامیه دوره حفظ کل قرآن کریم طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه دوره حفظ کل و دوجزء قرآن کریم طلاب حوزه علمیه مازندران با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنای قائمشهر برگزار شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم اختتامیه دوره حفظ کل و دوجزء قرآن کریم طلاب حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنای قائمشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدصادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در این مراسم با اشاره به این که تابستان سال گذشته حدود 50 نفر از طلاب حوزه علمیه استان به منظور حفظ دو جزء قرآن گزینش شدند، گفت: از این تعداد هشت نفر توانستند در یک دوره یک ساله کل قرآن را حفظ کنند که تا شهریور امسال به پایان خواهد رسید.

 

وی به اجرای سه طرح حفظ، تربیت مربی، ترجمه و مفاهیم قرآنی درحوزه علمیه مازندران اشاره کرد و گفت: تابستان امسال نیز 230 نیز متقاضی فعالیت های قرآنی در استان بودند که از این تعداد 150 نفر پس از گزینش انتخاب شدند.

 

حجت الاسلام سلیمانی از شرکت سی نفر از طلاب حوزه علمیه استان در طرح تخصصی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و افزود: این طرح در مدت بیست روز در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر برگزار شد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در ادامه سخنان خود ادامه داد: سی نفر دیگر از طلاب حوزه علمیه استان نیز در طرح بیست روزه تربیت مربی قرآن شرکت کردند.

 

وی با بیان این که 90 نفر از طلاب گزینش شده در تابستان امسال در طرح حفظ دو جزء قرآن کریم شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این طلاب در یک دوره 45 روزه توانستند دو جزء از کلام الهی را حفظ کنند که تا شهریور به پایان خواهد رسید.

 

حجت الاسلام سلیمانی از انتخاب 15 نفر از افراد گزینش شده در تابستان امسال برای طرح حفظ قرآن کریم در سال تحصیلی جدید خبر داد و بیان داشت: این طرح در مدت سه سال انجام خواهد شد و طلاب انتخاب شده در کنار رسیدگی به امور درسی حوزه حفظ سی جزء قرآن را نیز از مهر ما امسال آغاز خواهند کرد.

 

وی همچنین در ادامه سخنان خود از تقویت مدرسه علمیه قرآنی بیت النور کوتنای قائمشهر خبر داد و افزود: خوشبختانه از سال گذشته فعالیت های قرآنی رونق بسیار خوبی در این مدرسه گرفته است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر به ظرفیت بالای حوزه در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید از این پتانسیل بالا به منظور گسترش هر چه بیشتر مفاهیم قرآنی در جامعه بهره گرفت.

 

حجت الاسلام سلیمانی مفاهیم ناب الهی را سد محکمی در برابر هر گونه انحراف و ناهنجاری دانست و خاطرنشان کرد: اگر این مفاهیم به خوبی در جامعه ساری و جاری شود به حتم دیگر شاهد مشکلات اجتماعی نخواهیم بود.

 

وی با تأکید بر این که مباحث قرآنی باید در قول و عمل در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: کلام الهی مسیر صحیح زندگی کردن را به بشر نشان داده است و باید با بهره گیری از این مفاهیم ارزشمند در مسیر سعادت و رستگاری حرکت کنیم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) کوتنای قائمشهر با اشاره به این که دشمن تلاش می کند با ترویج انحرفات و فرهنگ غلط غربی بین جامعه و مفاهیم قرآنی فاصله بیندازد، خاطرنشان کرد: حوزه ظرفیت ارزشمندی در جهت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات