۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۷۹۵۵۱
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(27)؛

آیت الله موسوی جزایری: ولایت اهل بیت ملاک برتری انسان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را مهم ترین ملاک برتری انسان دانست و گفت: برای انسان برخوداری از ولایت اهل بیت(ع) بسیار ضروری است؛ چراکه ائمه اطهار(ع) به بالاترین مقام کرامت رسیدند و همه کرامت های الهی و انسانی در آنها خلاصه می شوند.
آيت الله موسوي جزايري، سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و هفتمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «وَاَشْهَدُ اَنَّکُمُ الاْئِمَّةُ الرّاشِدُونَ الْمَهْدِیُّونَ الْمَعْصُومُونَ الْمُکَرَّمُونَ الْمُقَرَّبُونَ الْمُتَّقوُنَ الصّادِقُونَ الْمُصْطَفَوْنَ الْمُطیعُونَ لِلّهِ الْقَوّامُونَ بِاَمْرِهِ الْعامِلُونَ بِاِرادَتِهِ الْفاَّئِزُونَ بِکَرامَتِهِ اِصْطَفاکُمْ بِعِلْمِهِ وَارْتَضاکُمْ لِغَیْبِهِ وَاخْتارَکُمْ لِسِرِّهِ وَاجْتَبیکُمْ بِقُدْرَتِهِ وَاَعَزَّکُمْ بِهُداهُ وَخَصَّکُمْ بِبُرْهانِهِ»، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) همواره در مسیر الهی ثابت قدم و استوار بوده اند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به کلمه «الفائزون بکرامه»، ابراز داشت: شوق و خواست ائمه اطهار(ع) مطابق با خواست الهی است .

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ائمه اطهار(ع) به فضل و کرامت الهی نائل شدند، بیان داشت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جانب خداوند متعال محترم و گرامی هستند و پروردگار عالم به آنها جایگاه رفیع و برتری را عطا کرده است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان به تشریح ملاک های برتری انسان پرداخت و علم، تقوای الهی، جهاد در راه خدا و ولایت ائمه اطهار(ع) را ملاک های برتری انسان دانست و گفت: علم در نزد خداوند متعال بسیار بالا است و جایگاه عالم نسبت به جاهل بسیار رفیع تر است.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که نقوا سبب منزلت و برتری انسان می شود، تصریح کرد: پیشه کردن تقوای الهی بسیار مهم و ارزشمند است و تقوا برای انسان سپری در برابر آتش جهنم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که جهاد در راه خدا بسیار مهم و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: جهاد در راه خداوند متعال مسأله‌ای بسیار مهم و ضروری در دین مبین اسلام است و فرد جهاد کننده نزد خداوند متعال دارای منزلت و کرامت بسیاری است.

همه کرامت های الهی در ائمه اطهار خلاصه می شوند

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را مهم ترین ملاک برتری انسان دانست و گفت: برای انسان برخورداری از ولایت اهل بیت(ع) بسیار ضروری است؛ چراکه ائمه اطهار(ع) به بالاترین مقام کرامت رسیدند و همه کرامت های الهی و انسانی در آنها خلاصه می شوند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) داناترین افراد، امام المتقین، مجاهد فی سبیل الله و مرکز ولایت هستند که همواره باید از ولایت آنها برخوردار باشیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به شیعیان و پیروان حضرت امام علی(ع)، ابراز داشت: شیعیان باید سعی کنند ولایت و امامت ائمه اطهار(ع) را حفظ کنند و همواره به ولایت و امامت ائمه اطهار(ع) حقیقی و ثابت قدم باشند./9461/پ203/س

ارسال نظرات