۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۸۰۳۵۷
در بیانیه حوزه علمیه اصفهان مطرح شد؛

نبود کارشناسان حوزوی آسیب جدی سریال های رسانه ملی

خبرگزاری رسا ـ مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان در بیانیه ای آورده است: عدم استفاده از کارشناسان مذهبی باعث شده برنامه هایی با محتوای غیر مفید و غیر اسلامی در سیمای اسلامی پخش شود.
نبود کارشناسان حوزوی آسیب جدی سریال های رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در اعتراض به محتوای ضعیف سریال های ماه مبارک رمضان، بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
ماه مبارک رمضان دارای اهمیت ویژه در بندگی و اطاعت از خداوند است که بایستی با روزه داری و شب زنده داری و ترک معصیت الهی به این مهم دست یافت.

همچنین تاثیر گذاری و جهت دهی رسانه ملی به مردم، در راستای تبلیغ دین مبین اسلام امری واضح است، لکن در این ایام شاهد پخش سریال هایی هستیم که نه تنها اشاعه دهنده ارزش های اخلاقی نمی باشد، بلکه در بسیاری از مصادیق به عکس عمل می کند.

سریالی به نام دودکش که متأسفانه در این سریال جایگاه و شأنیت روحانیت در نظر گرفته نشده و لباس روحانیت مورد سوء استفاده و بهره برداری ابزاری قرار گرفته است و همچنین سریالی با نام خروس، که برای خنداندن مردم از مطالب مضحک و خلاف شرع استفاده نموده که به عنوان نمونه می توان همراهی زن و شوهری را در این سریال مثال زد که در تمامی قسمت ها به دنبال فیلم عروسی شان هستند که به دست یک مرد جوان تدوین شود و یا خنده بازار که اگر مومنی آن را تماشا کند جای بسی گریه دارد چرا که دروغ، تهمت، تمسخر افراد شناخته شده ، لودگی و ... جزو ابزار لاینفک این برنامه می باشد.

حال جای سؤال است که آیا پخش این سریال ها در چنین ایامی جز از بین بردن قباحت ها و نهادینه کردن امور خلاف شرع، فایده ای در بر دارد؟ آیا وقت مردم این قدر بی ارزش است که به جای لحظه ای به خود اندیشیدن و به جای لحظه ای با خانواده بودن صرف دیدن اینگونه سریال ها شود؟

لذا از دست اندر کاران تولید و پخش این گونه سریال ها خواهشمندیم با استفاده از نخبگان روحانی و استفاده از نظرات ایشان در راستای تولید سیما، شاهد برنامه هایی با محتوای اسلامی باشیم.

در پایان چشم خود را به روی تولیدات ارزشمند و دارای محتوای بسیار مفیدسیما نخواهیم بست، لکن باید گفت مشاهده چنین مطالبی از سیمای کشور جای گلایه و اعتراض دارد که امیدواریم با مدیریت صحیح شاهد اینگونه مسائل نباشیم.
مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان./939/
د102/ب

ارسال نظرات