۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۸۰۶۰۲
استاد حوزه علمیه خرم آباد:

بی حجابی از عوامل تأخیر در ازدواج است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خرم آباد با بیان این‎که حفظ بنیان خانواده مهم ترین دغدغه هر خانواده ایرانی است، گفت: ازدواج جوانان سبب تحکیم بنیان خانواده می شود.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام احمد اکبریان، پژوهشگر و کارشناس امور دینی استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: خواهران با رعایت حجاب خود در جامعه سبب حفظ بنیان خانواده می شوند.

وی با اشاره به این که کشورهای بیگانه در تلاش هستند بی حجابی را وارد خانواده های ایرانی کنند، بیان داشت: شکستن حجاب برای آنها هزینه ای ندارد، این قشر با ساختن فیلم هایی که مظهر بی حجابی است و تبلیغات نامناسب هدف خود را پیش می برند.

این کارشناس دینی با بیان این که حجاب زنان و دختران ایرانی از ضرورت های دین است، ابراز داشت: بی حجابی دختران سبب تأخیر در مسأله ازدواج می شود.

حجت الاسلام اکبریان در این باره افزود: در گذشته حجاب بیشتر از امروز رعایت می شد؛ اسلام زن را از محدودیت بیرون آورد و در قالب یک شخصیت معنوی در جامعه قرار گرفت.

استاد حوزه دانشگاه ابراز داشت: حجاب همچون صدفی است که گوهری را در خود پرورش می دهد تا زمانی که این صدف بسته است کسی نمی تواند به آن تعرض کند.

 وی با بیان این که حجاب مصونیت است نه محدودیت، تصریح کرد: جهت حفظ بنیان خانواده، تربیت فرزندان باید از خانواده آغاز شود و مدارس و رسانه ها نیز در این خصوص نقش بسزایی دارند.

حجت الاسلام اکبریان با اشاره به اینکه برای هر عضوی از بدن یک زنا هست، خاطر نشان کرد: زنای چشم نگاه به نامحرم است که سبب می شود بنیان خانواده از هم بپاشد./9451/ت302/غ

ارسال نظرات