۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۸۰۶۰۴

بازتاب های جهانی جنایت مصر

خبرگزاری رسا ـ جان کری، عبدالله گل و رجب طیب اردوغان ، کشتار مصر را محکوم کردند
\مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از شبکه یورونیوز؛ در پی اقدام خشونت آمیز ارتش مصر در به خاک و خون کشیدن تحصن کنندگان حامی محمد مرسی در قاهره، وزیر امور خارجه آمریکا خشونت های روز 4 شنبه در مصر را محکوم کرد.


جان کری در نشستی مطبوعاتی با اشاره به رخدادهای مصر گفت: اتفاقات 4 شنبه در مصر تاسف بار بود و برخلاف خواسته مردم این کشور برای صلح و دموکراسی واقعی. همه مصری ها چه آنها که داخل دولت هستند و چه آنها که بیرون از دولت، باید اوضاع را آرام کنند و جلوی مرگ و میر بیشتر را بگیرند.

در شهر استانبول ترکیه، حامیان محمد مرسی با در دست داشتن تصاویر وی، حمایت خود را از تحصن کنندگان در قاهره به نمایش گذاشتند.


همچنین در شهر آنکارا معترضان مقابل سفارت مصر تجمع کردند.


عبدالله گل رییس جمهور ترکیه می گوید: دخالت نیروهای مسلح در راهپیمایی شهروندان عادی، امری کاملا غیر قابل قبول است. صرفنظر از اینکه دلیل این دخالت چه باشد؛ چنین اقدامی درهای خطرناکی را باز می کند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز پاکسازی محل تحصن حامیان محمد مرسی را کشتار خواند و کشورهای جهان را متهم کرد که با سکوت در برابر اتفاقات مصر، راه را برای خشونت های بیشتر باز می کنند. /1409/ح

 

ارسال نظرات