۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۸۰۶۹۴
توصیه آیت الله علم الهدی به وزاری دولت یازدهم؛

مدیریت مردم فقط به معیشت آنها خلاصه نمی شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: استعمار پیر پس از جنگ ها و تهاجم ها به این نتیجه رسید که براندازی اسلام تنها به دست خود مسلمانان ممکن است از این رو وهابیت را ایجاد کرد، استکبار آمریکایی نیز امروز همین طرح را پیگیری می کند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به سالروز تخریب قبورائمه بقیع گفت: این حادثه از دو دیدگاه و با دو رویکرد قابل تأمل است.

 

وی اظهار کرد: اولین دیدگاه، دیدگاه عاطفی است که انسان واقعا دلش برای مظلومیت ائمه اطهار(ع) می سوزد؛ امام حسن(ع) از ابتدای زندگی مظلوم بود. در کودکی زمانی به مسجد می رفت خطیب به پدرش حضرت علی(ع) دشنام می داد. در خانه با قاتلش زندگی می کرد و زمانی که به شهادت رسید جنازه او آماج تیرها قرار گرفت و این مظلومیت همچنان ادامه دارد.

 

آیت الله علم الهدی افزود: رویکرد دوم این است که چرا این کار ادامه دارد؟ صد سال پیش، قبرستان بقیع و حرم چهار امام را با خاک یکسان کردند و نزدیک به سی هزار نفر از شیعیان مدینه را کشتند. قصد داشتند حرم پیامبر(ص) را نیز خراب کنند که با واکنش مسلمانان مواجه شدند.

 

وهابیت برای براندازی اسلام به دست مسلمانان، ایجاد شده است

امام جمعه مشهد با بیان این که وزارت بریتانیا برای براندازی اسلام، جریان وهابیت را پی ریزی کرده است، گفت: آن ها به این نتیجه رسیده بودند که با تهاجم و جنگ و دخالت، اسلام قوی تر می شود و براندازی اسلام تنها به دست خود مسلمانان ممکن است بنابراین یک نِحله ایجاد کردند و جاسوسی به نام مستر همفر، مسؤول اختلاف افکنی بین مسلمانان شد.  

 

وی تصریح کرد: در خاطرات این شخص آمده است که تا تمرکز و وحدت مسلمانان را بر هم نزنیم کیان مسلمانان در هم کوبیده نمی شود. عامل ایجاد وحدت بین آن ها عتبات عالیات، مسجد الحرام و کعبه است. اینها کانون عاطفه و عشق هستند. این مکان ها مسلمانان را نه تنها در ظاهر بلکه از نظر دل هم، به هم وابسته می کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر این اساس، در آیین وهابیت این اصل را گنجاندند که هر عامل دینی غیر خدا باید نابود شود زیرا به خوبی می دانستند تنها راه نابودی وحدت مسلمانان، از بین بردن این اماکن مقدسه است.

 

وی با بیان این که استعمار و استکبار آمریکایی نیز همین طرح را بهره برداری می کند، افزود: آمریکا در راستای براندازی مسلمانان به دست خودشان، می خواهد به دنیا نشان دهد مسلمان، کردار غیر انسانی انجام می دهد و به نام توحید قلب یک انسان مسلمان دیگر را به دندان می کشد. امروز در مصر در کمتر از 24 ساعت بیش از هزار نفر را در قاهره می کشند.

 

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: امروز مفتی وهابی با کمال وقاهت اعلام می کند اسرائیل دشمن ما نیست. ما با او مشکلی نداریم و ادعا می کند اسرائیل دشمن ما نیست ولی مسلمانان را می کشد. در مصر وهابی ها و سلفی ها، اخوان المسلمین را با نفوذ خود منحرف کردند و دست آن ها را در دست عربستان سعودی گذاشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این نیست که برای مظلومیت ائمه تنها چند قطره اشک بریزیم یا به جان مسلمان دیگر بیفتیم. تخریب کنندگان مرقد امام حسن(ع) هنوز زنده هستند و در قالب استکبار جهانی به ظلم خود ادامه می دهند. باید برای مبارزه قیام کنیم.

 

در این کشور باید اسلام مدیریت شود

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رأی اعتماد مجلس به وزرای دولت جدید، گفت: دولت آقای روحانی و وزرایی که رأی آوردند باید بدانند که این کشور، قبة الاسلام است و مدیریت آن صرفا در مدیریت آب و نان خلاصه نمی شود.

 

وی با تأکید بر این که در این کشور باید اسلام مدیریت شود، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه اجرایی که شعار آن اعتدال است باید تکلیف خود را با دشمنان اسلام مشخص کند. 

  

آیت الله علم الهدی در خطبه نخست نیز به تبیین سبک زندگی اسلامی از دیدگاه آیات و روایات پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند: «التوحید حیاة النفس؛ توحید سبب حیات نفس است». بنابراین اولین مسأله ای که در سبک زندگی اسلامی مطرح است، مسأله خود زندگی و خود حیات است.

 

وی با اشاره به وابستگی انسان از بدو تولد و افزایش آن در ادامه زندگی، یادآور شد: این مسأله انسان را رنج می دهد و در مقام کسب استقلال، با وابستگی مبارزه می کند ولی به وابستگی شدیدتر گرفتار می شود. برای نمونه در دوران جوانی فکر می کند پول و ثروت یک چیزی است که اگر برای او حاصل شود او را از وابستگی جدا کرده و او را مستقل می کند اما زمانی که به ثروت زیاد دست یافت احساس می کند به مراتب بیشتر وابسته تر شده است.

 

اصل توحید این است که به غیر خدا وابسته نشویم

امام جمعه مشهد ابراز کرد: در جریان آفرینش و خلقت پروردگار مسأله بر عکس است، از روز اول خداوند انسان را مستقل آفریده و انسان را وابسته به خودش(خداوند) قرار داده است. در دعاهای ابوحمزه ثمالی که در سحرهای ماه رمضان می خواندیم به درگاه خداوند عرضه می داشتیم: خدا را حمد می کنم که من را به خودش وابسته کرد. من را مورد اکرام قرار داد و مرا به دیگران وابسته نکرد که به من اهانت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، در اصل خدا انسان را وابسته خود کرده و ما خیال می کنیم که وابسته مقام و ثروت و پول و پدر و مادر هستیم. این ها توهمات است. در اصل فقط یک وابستگی داریم. هرجا که از این وابستگی جدا شدیم، بر اثر توهم، به غیر خدا وابسته شده ایم و وقتی به غیرخدا وابسته شدیم احساس حقارت می کنیم و زندگی به کاممان تلخ می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اصل توحید این است که به غیر خدا وابسته نشویم، یادآور شد: اصل زندگی و جان شما به توحید و به یگانگی در وابستگی است. اگر انسان در زندگی از غیر خدا جدا و به همه وابستگی ها پشت پا زد آن وقت یک انسان جان دار و دارای حیات می شود./930/پ201/ب

ارسال نظرات