۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۰۸۵۵

اختتامیه چهارمین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه چهارمین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
اختتاميه چهارمين جشنواره سراسري حديث ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یک شنبه بیست و هفتم مردادماه با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به این‌که با تدبیر مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ارتشی شده که اگر امروز امام زمان(عج) ظهور کند، قطعا یکی از کانون‌های یارگیری او خواهد بود، افزود: اگر کسی بخواهد مدیریت ولایت فقیه را ارزیابی کند، بهترین کانون آن ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح است که طبق قانون اساسی زیر نظر مقام معظم رهبری هستند.

وی هر مسؤول عقیدتی سیاسی در جای خود را مانند امام جمعه برای یک شهر دانست و بیان داشت: تولد نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سنگ بنای سازندگی معنوی ارتش بود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در ادامه استفاده از کتب اصلی شیعه در انتخاب احادیث این جشنواره و انتخاب احادیث با ترتیب صحیح، حسن و سپس موثق را از جمله پیشنهادات خود به جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام واحدی، معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان این‌که جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی از سال 1388 به‌صورت مستقل آغاز به‌کار کرده است و روز به روز شاهد پربارتر شدن آن هستیم، افزود: در این دوره از جشنواره بیش از ده هزار نفر شرکت کننده داشتیم.

وی افزود: هرکدام از نفرات شرکت کننده در دوره مقدماتی این جشنواره باید 98حدیث و تا پایان جشنواره 371 حدیث را حفظ کنند.

معاون فرهنگی عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به این‌که ما در این جشنواره از خلاصه میزان‌الحکمه استفاده کردیم، اظهار داشت: حدیث در جامعه خانواده‌های ارتش جریان گسترده‌ای پیدا کرده است.

لازم به‌ذکر است در این مراسم که جمعی از فرماندهان ارتش نیز در آن حضور داشتند، از برگزیدگان چهارمین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تجلیل شد./956/پ202/ص

ارسال نظرات