۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۱۳۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مدیریت فرهنگی مساجد بر عهده ائمه جماعات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مدیریت فرهنگی مساجد بر عهده ائمه جماعات است، افزود: روحانیان فعال در مسجد باید بستر با را برای تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد فراهم کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات مرکز استان که در مسجد محمد رسول الله ساری برگزار شد به سی مرداد روز جهانی مساجد و واقعه آتش سوزی مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: این روز هر ساله بهانه ای برای تجلیل از فعالیت های دینی و فرهنگی ائمه جماعات مساجد است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مسجد همواره به عنوان مرکز مهمی برای انجام رسالت پیامبر گرامی اسلام، منشأ تحولات و خدمات و پایگاهی برای ابلاغ پیام های الهی به شمار می رفته است، افزود: هر قدر فعالیت ها و کارکردهای مساجد از تنوع بیش تری برخوردار باشد به حتم از جذابیت و اقبال بیش تری برخوردار شده و مورد استقبال گسترده تری قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام شکریان مسجد را بهترین پایگاه برای آموزش احکام، قرآن و مباحث دینی دانست و گفت: در گذشته مساجد مهم ترین پایگاه آموزشی در کشورهای اسلامی به شمار می رفته که امروزه این مسأله کمرنگ شده است.

 

وی با بیان این که باید به کارکرد فرهنگی مساجد توجه بیشتری شود، گفت: حضور امام جماعت مدتی قبل و بعد از نماز در مسجد برای پرسش و پاسخ، مشاوره و ارتباط با نسل جوان شرایطی ویژه جهت رشد فرهنگی مردم را به وجود می آورد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که هدف از تبلیغ، رشد و افزایش معرفت دینی مردم و آشنا کردن آنان برای ادای وظایف دینی و اسلامی است، ادامه داد: باید از ظرفیت معنوی مساجد به منظور تبلیغ اثرگذار دین بهره گیریم.

 

وی با بیان این که مدیریت فرهنگی مساجد بر عهده ائمه جماعات است، افزود: روحانیان فعال در مسجد باید بستر با را برای تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد فراهم کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که مساجد در شکل گیری انقلاب، حفظ، تداوم و استحکام آن نقش بسزایی داشتند، گفت: پس از پیروزی نهضت عظیم امام راحل نیز نقش مساجد در تقویت جایگاه نظام و انقلاب همواره پررنگ بوده است.

 

حجت الاسلام شکریان مساجد را پایگاه اصلی انقلاب و دفاع مقدس دانست و افزود: در تاریخ اسلام نیز مساجد همواره پایگاهی مهم برای رسیدگی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه بوده است.

 

وی برگزاری دوره های مختلف انتخابات در 34 سال اخیر را یکی از مهم ترین کارکردهای مساجد درانقلاب اسلامی برشمرد وگفت: بیشترین صندوق های رأی در دوره های مختلف انقلاب در مساجد بود و بیشترین رأی ها نیز با حضور مردم در مساجد به صندوق انداخته شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: متأسفانه قوه مجریه و مقننه آن طور که شایسته و در شأن مسجد بوده برای تقویت جایگاه و رفع مشکلات آن قدم برنداشته اند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که متأسفانه مسؤولان دین خود را به مساجد و مسجدی ها به خوبی ادا نکرده اند، ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در کمیسیون تخصصی و صحن علنی مجلس طرحی را به منظور رفع مشکلات مساجد و تقویت جایگاه آن تصویب کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود به موضوع اقامه سه وعده نماز به ویژه نماز صبح در مساجد اشاره کرد و گفت: میزان اقامه نماز سه وعده در مساجد نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش یافته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: برای ترویج و تقویت اقامه نماز سه وعده در مسجد نیازمند فرهنگ سازی هستیم که نقش روحانیت در این خصوص بسیار مهم است./950/پ202/ب

ارسال نظرات