۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۸۲۱۷۲
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

ندامتگاه ها به بیرون شهرها انتقال داده شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که قاضی باید پناه مردم باشد، گفت: قاضی باید عادل و تا یقین در حکم بی طرف باشد.
آيت الله طباطبايي نژاد
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نمانده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار معاون اول قوه قضاییه عدالت را از شاخصه‌های اصلی یک قاضی برشمرد و گفت: قاضی باید پناه مردم باشد، از این رو رفتار وی در دادگاه باید کاملا بی طرفانه و از روی انصاف باشد.
وی درباره ساماندهی امور زندان‌ها تأکید کرد و افزود: بسیاری از افرادی که در زندان‌ها به سر می‌برند، مجرم نیستند و غیرعمد در زندان افتاده‌اند، حتی خانواده افراد مجرم هم گناهی ندارند که بخواهند برای ملاقات نزدیکان خود شرایط نامناسب زندان ها را تحمل کنند.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: پس از گذشت سال‌ها و گسترش شهرها، ساختمان زندان‌ها وارد محدوده شهری شده و برای گسترش آنها با کمبود فضا و گرانی قیمت زمین‌های همجوار مواجه می‌شوند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد فروش زمین‌های زندان‌های داخل شهر و انتقال آن به بیرون از شهر را تنها راه گذر از مشکلات به وجود آمده درباره ظرفیت زندان‌ها دانست و ایجاد بازارچه، رستوران و استراحتگاه در کنار زندان‌ها را برای رفاه حال ملاقات کنندگان پیشنهاد داد و گفت: در راه‌اندازی این مراکز می‌توان از ظرفیت‌های زندانیان استفاده و محل درآمدی برای زندان باشد.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضائیه با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در سیستم قضائی استان اصفهان خاطرنشان کرد: توجه و توکل به خدا برای همه انسان‌ها ضروری است لیکن مجموعه قضائی چون برای جان و مال و ناموس مردم تصمیم می‌گیرند، باید بیش از دیگران ورع داشته و به خدا توجه کنند.
وی از همت و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مرتفع شدن مشکل زندان استان تقدیر کرد و گفت: سیستم قضائی همواره به راهنمایی‌ها و ارشادات علمایی چون شما نیازمند است.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی که برای انجام مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان به اصفهان سفر کرده ضمن تقدیر از خدمات ارزنده غلامرضا انصاری، رییس کل سابق دادگستری، احمد خسروی را به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان اصفهان معرفی و منصوب کرد./907/د102/ج
ارسال نظرات