۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۸۲۲۱۸
آزمون جدید ارشاد/21؛

ضرورت ترویج معنویت‌گرایی در بین جوانان/ ایجاد خودباوری فرهنگی در کشور

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت رسیدگی به امور جوانان از سوی وزارت ارشاد گفت: رسیدگی به امور جوانان در عرصه های مختلف همچون عمق بخشی به باورهای دینی، ترویج سنت ازدواج اسلامی و ایجاد خودباوری باید در اولویت کار فرهنگی دولت یازدهم باشد.
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان
حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که وزارت ارشاد به عنوان کلیدی ترین وزارتخانه در امور معنوی است، اظهارداشت: وزارت ارشاد یکی از دستگاه های فرهنگی و ارزشی کشور است و باید در راستای هنجارهای مورد قبول مردم قدم بردارد.
وی به شعار دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: اعتدال در بحث فرهنگی به معنای ترویج مبانی اسلامی به شیوه مناسب در جامعه، خدمت هرچه بیشتر به مردم و برطرف کردن مشکلات فرهنگی کشور است.
امام جمعه بهبهان در ادامه تصریح کرد: دولت باید امور فرهنگی کشور را به دست مدیران لایق، کارآمد، مؤمن انقلاب، دارای حسن سابقه و توانمند که در عرصه های فرهنگی دهد.
حجت الاسلام ابوعلی به بهره‌مندی از هنر و سینما برای انتشار پیام انقلاب اشاره کرد و گفت: عرصه سینما و هنر  باید در خدمت آرمان‎های انقلاب و ارزش های نظام باشد و دفاع مقدس را تبلور حضور مردم در صحنه و دفاع از ارزش های نظام و مملکت اسلامی نشان دهد.
وی ادامه داد: دفاع مقدس گنج با ارزشی است که هرچه در این زمینه کار شود می توان دستاوردهای بسیاری رابه دست آورد.
استاد حوزه علمیه بهبهان تأکید کرد: مردم انتظار دارند که در عرصه دفاع مقدس کارها و تلاش های بیشتری صورت گیرد؛ بنابراین وزارت ارشاد اسلامی و کارگزاران حوزه هنری باید در این باره تلاش بیشتری کنند و دفاع مقدس را یکی از زمینه های پر کاربرد و غنی از تعلیمات فرهنگی بدانند.
امام جمعه بهبهان به ضرورت رسیدگی به امور جوانان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: رسیدگی به امور جوانان در عرصه های گوناگون همچون تعمیق باورهای دینی، ترویج سنت ازدواج اسلامی و ایجاد خودباوری در آن ها باید در اولویت کار فرهنگی دولت یازدهم قرار گیرد.
وی کانون های فرهنگی مساجد را اثرگذارترین مجموعه فرهنگی در میان مردم جامعه دانست و گفت: کانون های فرهنگی مساجد یکی از بهترین نهادهای فرهنگی در مسجد است که با انجام کار فرهنگی سعی در همراه کردن جوانان با خود هستند و به لطف خدا در دولت های نهم و دهم رشد چشمگیری از نظر کمیت و کیفیت پیدا کردند.
استاد حوزه علمیه بهبهان ادامه داد: انتظار می رود که دولت یازدهم به کانون های فرهنگی مساجد که محل حضور جوانان و نوجوانان است از نظر ترویج و توسعه آنها اهمیت بیشتری قائل شود./9462/ت302/س
ارسال نظرات