۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۸۳۱۴۱
امام جمعه قم:

مدعیان مبارزه با تروریسم خود پدر خوانده‌های آن‌ها هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که مدعیان مبارزه با تروریسم خود پدرخوانده‌های آن‌ها هستند، گفت: آمریکا که تنها ژست طرفداری از مردم را می‌گیرد و خلاف آن عمل می‌کند، می‌خواهد برای دلداری به تروریست‌ها، حامیان منطقه‌ای خود و حفظ رژیم صهیونیستی به سوریه حمله کند.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به حوادث سوریه و 11 سپتامبر گفت: بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که آمریکا برای حمله به کشورهای اسلامی به عنوان مبارزه با تروریست، حادثه یازده سپتامبر را صورت داد.

وی ادامه داد: حال سؤال این است جنایت‌های را که تروریست‌ها امروزه در سوریه انجام داده و سر کودکان و زنان را می‌برند جز با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد؟ خود آمریکای‌‌ها پدر خوانده ترویست‌ها در دنیا هستند و جنایت‌هایی که به عنوان مبارزه با تروریست‌ انجام می‌شود از سوی خود این کشورها است.

امام جمعه قم با بیان این‌که در مسأله سوریه همگان می‌دانند که دشمنان اسلام بر طبل جنگ می‌کوبند، خاطرنشان کرد: اکثریت کشورها، همه ملت‌ها و حتی رییس سازمان ملل متحد با موضوع حمله کشورها به سوریه مخالف است، اما دشمنان اسلام مصمم هستند که به این کشور حمله کرده و حادثه تلخی را رقم بزنند.

 

مقاومت و دشمنی با اسرائیل گناه مردم سوریه است

وی تصریح کرد: آمریکا پس از آن‌که دید ارتش سوریه پیشروی خود را ادامه می‌دهد و تروریست‌ها را یکی پس از دیگری از خاک کشورشان بیرون می‌کند جهت دلداری به تروریست‌ها، حامیان منطقه‌ای خود و حفظ رژیم صهیونیستی می‌خواهد به این کشور حمله کند و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «آمریکا قطعا در این جریان ضربه خواهد دید».

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها تنها ژست طرفداری از مردم را می‌گیرند در حالی که خلاف آن را عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر شما طرف‌دار مردم هستید چرا زمانی که صدام شهرهای ایران را بمباران شیمیایی می‌کرد از مردم طرف‌داری نمی‌کردید؟.

وی تأکید کرد: موضع برخی از کشورهای اسلامی نیز در قبال مسأله سوریه جای تعجب و تأسف دارد، سوریه یک کشور اسلامی عربی است و برخی از کشورهای اسلامی خود به آمریکا اعلام می‌کنند که تمام هزینه حمله به سوریه را پرداخت می‌کنند، کجا این کار شما با شرع و اسلام سازگاری دارد؟

آیت‌الله حسینی بوشهری مقاومت و دشمنی با اسرائیل را گناه مردم سوریه خواند و عنوان کرد: کشورهای غربی طرف‌دار مردم سوریه نیستند و کسی هم سخنان آن‌ها برای حمایت از مردم را باور نمی‌کند.

 

چهاردهمین اجلاس خبرگان رهبری آبرومندانه برگزار شد

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به اجلاس خبرگان رهبری، گفت: این اجلاس بسیار آبرومندانه برگزار شد و در آغاز این جلسه پیکر شش شهید گمنام که در صحن اجلاس بود به دست مردم تشییع شد و پیام اقدام مردم این بود که آبرو و عزت ما در سایه شهدا است.

وی یادآور شد: اعضای خبرگان رهبری در این اجلاس دغدغه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مشکلات اقتصادی مردم را مورد بررسی قرار دادند که در نطق قبل از جلسه نیز این مسائل مطرح شد و به نظر بنده باید سخنان اعضای خبرگان رهبری از رسانه ملی پخش می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تأکید کرد: در این اجلاس رییس جمهور نیز تحلیل جامعی از شرایط داخلی کشور ارائه دادند و ابراز امیدواری کردند که در ماه‌های آینده با تیمی که تشکیل شده است بتوانند مشکلات مردم را گره‌گشایی کنند و در روز پایانی نیز اعضا مجلس خبرگان رهبری به محضر مقام معظم رهبری رسیده و از رهنمودهای ایشان بهره‌مند شدند.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین حوادث و اتفاقات پادگان اشرف را مورد توجه قرار داد و گفت: منافقان کسانی بودند که دستشان به خون بسیار از مردم آغشته شده بود و همان‌گونه که می‌گویند «چوب خدا صدا ندارد».

سالگرد ارتحال آیت‌الله بهبهانی، شهادت آیت‌الله مدنی، طالقانی و آغاز به کار اجلاس نماز با پیام رهبری در خرم آباد از دیگر مناسبت‌هایی بود که امام جمعه قم مورد توجه قرار داد.

 

ضرورت برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور درباره هفته حج نیز خاطرنشان کرد: حج یکی از فرائض بزرگ است که به صورت کنگره در مکه برگزار می‌شود که وحدت و ارتباط مسلمانان با یک‌دیگر را نشان می‌دهد و باید حجاج توجه کنند با اقدامات نامناسب سبب وهن اسلام و کشور نشوند، بلکه اعمال خود را آبرومندانه انجام دهند.

وی درباره حادثه 17 شهریور و جمعه سیاه نیز گفت: در این روز بسیار از مردم تهران در میدان ژاله به دست عوامل رژیم پهلوی همانند برگ پاییزی به زمین ریختند، باید بدانیم که این انقلاب به این آسانی به دست ما نرسیده و خون شهدا تضمین کننده آن است، برای ادامه راه انقلاب نیز باید از شهدا امداد بگیریم.

امام جمعه در خطبه نخست نیز به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت خواستار برگزاری با شکوه مراسم‌ها در سراسر کشور شد و گفت: همان‌گونه که فرد ارادت قلبی به ائمه(ع) دارد باید در عمل نیز این موضوع را ثابت کند./993/پ201/ی

ارسال نظرات