۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۸۳۳۴۱
مدیر مؤسسه حکمت علوی:

تقویت مبانی دینی اولویت برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه حکمت علوی به نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: تقویت مبانی دینی اولویت برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت باشد.
منصوري لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اسماعیل منصوری لاریجانی، مدیر مؤسسه حکمت علوی، شنبه شب در همایش اسطوره های آموزش و پرورش لاریجان که در مدرسه شهید مومنی نژاد رینه برگزار شد با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش، گفت: معلمان پدر و مادر معنوی انسان بوده و افراد ارزشمندی هستند.

 

وی با تاکید بر این که معلم از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار است، بیان داشت: معلم جز بندگی خدا هر چه از متعلم خود تقاضا کند باید انجام داد.

 

مدیر مؤسسه حکمت علوی با اشاره به علم مطبوع و مسموع، گفت: علم مطبوع باید باشد تا علم مسموع فایده کند و این که همه ما پاک به دنیا آمده ایم و وظیفه معلم پروراندن این قلوب پاک است.

 

منصوری لاریجانی ادامه داد: معلمان از مقام ارزنده ای برخوردار بوده که باید یاد و نام آنان گرامی داشته شده که خدمات ارزنده ای برای جامعه ایفا می کنند.

 

وی با گرامی داشت یاد سید محمود کاظمی دینان، نماینده فقید مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایجاد بعثت فرهنگی در منطقه به سبب فعالیت های ارزنده این پدر بزرگوار شهیدان است که ایشان نه تنها مدیر آموزش و پرورش منطقه بودند بلکه در همه بخش ها مشاور و راهنمای کارآمدی بودند و در زمانی که مسؤولیت نمایندگی مجلس را داشتند حمایت خود را از آموزش و پرورش دریغ نکردند.

 

وی با اشاره به نقش مهم و حیاتی آموزش و پرورش در پیشرفت و تعالی جامعه گفت: آموزش و پرورش صالح و انقلابی توسعه کشور را ابعاد مختلف در پی خواهد داشت.

 

منصوری لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز دستگاه تعلیم و تربیت ما باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می تواند به اهداف بلند خود دست یابد.

 

وی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ دینی در سطح مدارس، ادامه داد: باید با بهره گیری از آموزه های دینی فطرت خفته دانش آموزان را بیدار کرد.

 

منصوری لاریجانی با بیان این که آموزش و پرورش حوزه گسترده و با مسؤولیت خطیر است، بیان داشت: پرورش نسل آینده جامعه که امروز نوجوانان و جوانان جامعه هستند با آموزش و پرورش بوده و سلامت آن سلامت جامعه است.

 

وی معلم را زنده کننده جامعه دانست و بیان داشت: معلمان باید با توجه به آموزه های دینی شور و نشاط همراه با هدایت صحیح را در جامعه موجب شوند.

 

منصوری لاریجانی ادامه داد: آموزش و پرورش در همه خانواده ها حضور گسترده دارد و معلم متعهد متخصص می تواند در این جنگ فرهنگی غرب علیه اسلام عزیز با هنر معلمی خود نوجوانان و جوانان رابه سوی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلام و تربیت اسلامی جذب کنند.

 

گفتنی است؛ در این همایش از پیشکسوتان فرهنگی منطقه لاریجان با اهدای لوح سپاس، تندیس و کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی قدردانی شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات