۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۸۳۵۳۴

لوموند دلایل مخالفت مردم با غرب را آشکار کرد

خبرگزاری رسا ـ مردم کشورهای غربی مشاهده می کنند از سال 2001 نیروهای نظامی کشورهایشان درگیر جنگ های گوناگون در اقصی نقاط جهان هستند، بی آنکه این جنگ ها سرانجام روشن و رضایت بخشی داشته باشند.
اعتراضات ضد جنگ

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، لوموند، روزنامه عصر پاریس، به موضوع مخالفت افکار عمومی مردم آمریکا و اروپا در خصوص حمله نظامی به رژیم بشار اسد اشاره کرده و نوشته است که این مخالفت اقدام رهبران آمریکا و متحدانش را برای حمله به رژیم سوریه با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.

 

لوموند در توضیح دلایل مخالفت گسترده افکار عمومی کشورهای غربی با حمله نظامی به رژیم سوریه به این مسئله اشاره کرده است که عامل مخالفت افکار عمومی با حمله نظامی به رژیم دمشق، خستگی مردم است؛ زیرا مردم کشورهای غربی مشاهده می کنند از سال 2001 نیروهای نظامی کشورهایشان درگیر جنگ های گوناگون در اقصی نقاط جهان هستند، بی آنکه از این جنگ ها سرانجام روشن و رضایت بخشی داشته باشند.

 

به این عامل باید ماهیت مخالفان بشار اسد، اقدام ها و روش های غیرقابل قبول آنان و همچنین حضور افراطیون در صفوف مخالفان بشار اسد و شکاف میان مخالفان عرفی گرای رهبر رژیم دمشق را اضافه کرد.

 

لوموند در پایان سرانجام ناروشن "بهار عربی" و شکست حمله نظامی به عراق ده سال پس از اشغال این کشور توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی را از جمله عوامل مخالفت افکار عمومی غرب با حمله نظامی علیه رژیم بشار اسد دانسته است.

/1420/ 1409/ح

ارسال نظرات