۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۸۴۱۴۶
در دوازدهمین سالگرد 11 سپتامبر؛

ایمن الظواهری دستور حمله به آمریکا را داد

خبرگزاری رسا ـ رهبر القاعده: نقطه ضعف آمریکا، اقتصادش است که با افزایش هزینه های نظامی و امنیتی اش، ضعیف می شود.
ایمن الظواهری دستور حمله به آمریکا را داد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده، خواستار ضربه زدن به اقتصاد آمریکا از طریق حملات کوچک و بایکوت محصولات این کشور شده است.
به گفته بی بی سی؛ این پیام صوتی ایمن الظواهری به مناسبت دوازدهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر منتشر شده است که بن لادن و القاعده مدعی انجام آن هستند. او در این پیام همچنین از بمب گذاری ها در ماراتن بوستون تقدیر کرده است.
همچنین این شبکه در ادامه به نقل از وی گفت: به گروه های تحت فرمانم که در میان مخالفان بشاراسد هستند هشدار داده می شود که با سکولارها هیچ توافقی نکنند. همچنین از گروه های جهادی منطقه می خواهم که با هم متحد شده تا حکومتی اسلامی تشکیل دهند.
قابل ذکر است رهبر القاعده کمتر از یک سال پیش نیز در یک پیام ویدئویی که در وبسایت های سلفی- افراطی منتشر شد، از شورشیان سوری در مقابل حکومت بشار اسد حمایت کرد. ایمن الظواهری مدت ها قبل نیز خواستار "قیام" مسلمانان به ویژه در کشورهای همسایه سوریه در این کشور شده بود.
ایمن الظواهری در پیام خود گفته است: باید آمریکا را از نظر اقتصادی تضعیف کنیم. راهش این است که آن را وادار کنیم هزینه های امنیتی اش را افزایش دهد. نقطه ضعف آمریکا، اقتصادش است که با افزایش هزینه های نظامی و امنیتی اش، ضعیف می شود.
بی بی سی فارسی در ادامه افزود: ایمن الظواهری در این پیام صوتی از هواداران خود خواسته است تک‌تک یا در گروه های کوچک، حملاتی موردی علیه منافع آمریکا ترتیب دهند.
برخی این تاکید رهبر القاعده بر حملات کوچک را تاییدی بر افول قدرت رهبری مرکزی شبکه القاعده و ناتوانی اش در پیش بردن حملات عمده و برنامه ریزی شده همچون گذشته دانسته اند.
رهبر القاعده در پیام صوتی اخیر خود همچنین گفته که آمریکا پشت کودتا علیه اخوان المسلمین در مصر بوده است.

قابل ذکر است برخی کارشناسان بر این عقیده اند گروه تروریستی القاعده که خود زائیده نظام حکومتی آمریکا می باشد، اکنون سعی دارد بهانه ای تازه برای ورود مجدد آمریکا به منطقه فراهم کند. اقدامی مشابه با 11 سپتامبر که به عقیده بسیاری ساخته آمریکا علیه افکار عمومی کشورش برای حمله به دشمنی خیالی و یا خودساخته در خاورمیانه بوده است. /1421/1409/ح

 

ارسال نظرات