۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۸۴۳۰۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

سیره امام رضا الگوی عملی شیعیان باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام رضا(ع) امام رئوفی است که باید سیره این امام همام الگوی عملی شیعیان باشد، گفت: دهه کرامت فرصتی ارزنده برای تبیین و گسترش اندیشه های رضوی است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت میلاد باسعادت امام رضا(ع)، گفت: افتخار ما این بوده میزبان امامی گرانقدری هستیم که بسیار بخشنده و بزرگوار است.

 

وی با اشاره به این که امام رضا(ع) امام رئوفی است که باید سیره این امام همام الگوی عملی شیعیان باشد، بیان داشت: دهه کرامت فرصتی ارزنده برای تبیین و گسترش اندیشه های رضوی است که باید آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان درک و فهم ارزنده ای نسبت به دو افتخار مدفون در ایران زمین یعنی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) داشته باشند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) است و عده ای پیرامون این مسأله گفتند که دانشمندان زیادی در آن زمان بوده اند و چرا این لقب باید به این امام همام داده شود که باید به این مسأله اشاره کرد که همگان در برابر مقام والای امام امی هستند.

 

وی با اشاره به این که انسان باید دین مداری را سرلوحه امور خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: دین می‌خواهد تسلیم برنامه‌ها، دستورات و اوامر حق باشیم تا در دنیا و آخرت آبرومندی و سعادت را رقم بزنیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که دین، مکتب، مرام و هدف ما روشن و واضح است، تصریح کرد: دین ما نباید جغرافیایی باشد بلکه باید ولایی بوده و از درون انسان به این باور برسد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که سیره اهل بیت معصومین(ع) باید مورد توجه همگان باشد، بیان داشت: همه باید با تأسی از اهل بیت معصومین(ع) با دیگران کریمانه برخورد کرده و از آن ها الگوی مناسبی برای زندگی فردی و اجتماعی خود بگیریم.

 

وی با اشاره به این که دشمن درصدد است تا از جایگاه و منزلت والای اهل بیت(ع) در جامعه بکاهد، خاطرنشان کرد: باید در راستای تبیین معارف دین مبین اسلام و شخصیت ارزنده اهل بیت(ع) اهتمام و تلاش ارزنده ای صورت گیرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ترویج ارزش های والای اسلامی ضروری است، خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است تا با انواع ترفندها و برنامه ها جامعه را از مسیر خدامحوری خارج کند و به سمت اهداف خود سوق دهد که تمسک به اهل بیت(ع) می تواند خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که باید برای رفع نیازهای نسل جوان جامعه اهتمام شایسته ای در سطح ملی و منطقه ای وجود داشته باشد، گفت: اگر ما نتوانیم با برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته در راستای نهادینه کردن ارزش های اسلامی در جامعه تلاش کنیم دشمن برای جوانان ما بسیار برنامه دیده است./950/ت302/ب

ارسال نظرات