۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۸۴۷۰۱
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان خبر داد؛

وداع مردم اصفهان با سه شهید گمنام در هفته دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان از برگزاری مراسم وداع با سه شهید گمنام و سه شهید شناسایی‌شده در محل موزه شهدا اصفهان به مدت سه شب خبر داد.
شهيد گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان، مسؤول بنیاد حفظ آثار و دبیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در نشست خبری ویژه دفاع مقدس که در جمع اصحاب رسانه، پیش از ظهر پنج‌شنبه در مرکز صدا و سیمای اصفهان برگزار شد، گفت: تشییع سه شهید گمنام و سه شهید شناسایی شده سه‌شنبه دوم مهرماه در استان اصفهان در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، همچنین از شامگاه شنبه 30 شهریور برنامه شبی با شهدا و وداع با آنان در محل موزه شهدای اصفهان به مدت سه شب ادامه می‌یابد.

دبیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس با اشاره به این‌که دو شهید گمنام پس از تشییع به شهرستان کوهپایه برده می‌شوند تا مراسم تشییع در آن‌جا ادامه یابد، گفت: یکی از شهدا نیز مرکز آموزش توپخانه ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان دفن می‌شوند.

سردار شیروانیان گفت: برگزاری همایش هم‌اندیشی اساتید دفاع مقدس نیز یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، این برنامه در سال‌های قبل نیز برگزار شده است، افتتاح گروه علوم و معارف دفاع مقدس در برخی از دانشگاه نیز در این هفته انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ادبی دفاع مقدس با عنوان خط انار نیز از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، بیان کرد: آغاز ساخت مستند سردار شهید عبدالرسول زرین نیز از برنامه‌های دفاع مقدس است، که این مجموعه بیست و یکمین مستند از مجموعه مستندهای 40 سردار است.

دبیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشکیل کمیته ارزیابی عمل‌کرد اعضای هفته دفاع مقدس را نیز از طرح‌های اجرا شده در هفته دفاع مقدس دانست و ادامه داد: پس از هفته دفاع مقدس، عمل‌کرد نهادهای مختلف در این هفته مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود:‌ بنیاد حفظ آثار درسال 68 با اوامر و تدبیر رهبر معظم انقلاب تأسیس و سازماندهی شد، از این رو رهبر معظم انقلاب پیش از همه ما دغدغه حفظ آثار دفاع مقدس را دارند و هدف نیز حفظ گنجینه تمام‌ناشدنی جنگ است.

دبیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس در تمامی ابعاد سبب پیشرفت کشور و سبب نبوغ متخصصان و افراد فعال در رشته‌های مختلف شد و این سبب شد که به برکت خون شهدای دفاع مقدس حرف اول را در منطقه بزنیم.

وی با بیان این‌که هر چه داریم به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان است، ادامه داد: آنان که دغدغه جنگ و حفظ آثار دفاع مقدس را دارند، به عنوان یک تکلیف باید در این راستا قدم بردارند و کار برای شهدا را توفیقی برای خود بدانند.

سردار شیروانیان اظهار کرد: در تاریخ 26/4 اولین پی‌گیری‌ها برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد و نخستین جلسه در تاریخ 7 شهریور برگزار شد و تصویب شد دبیرخانه هفته دفاع مقدس در تمام طول سال فعال باشد./914/پ202/ب

ارسال نظرات