۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۸۴۸۱۳
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

شعار ضد تروریستی آمریکا یک فریب بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان آمریکا را بزرگ ترین حامی تروریسم برشمرد و گفت: آمریکا دائم شعار ضد تروریستی و مبارزه با تروریسم را سر می دهد؛ اما بارها و بارها با هواپیماهای بدون سر نشین خود جان صدها انسان بی گناه را گرفته است.
شعار ضد تروریستی آمریکا یک فریب بزرگ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان سیره معصومین(ع) را مصداق بارز زندگی با عزت دانست و گفت: دین اسلام از 1400 سال پیش اعلام کرده است که خداوند سرنوشت هیچ امتی را تغییر نمی دهد مگر این که خود آنها بخواهند؛ پس عزت و ذلت درست است که دست خدا است ولی اعمال ما نیز در عزیز و ذلیل زیستن نقش دارد که البته سیره معصومین(ع) نمونه بارز با عزت زیستن است و دوری از آن همان ذلت است.

 

دشمنان در هشت سال دفاع مقدس در محاسبات خود دچار اشتباه شدند

 

امام جمعه زنجان در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به بیان چگونگی زندگی با عزت پرداخت و اظهار داشت: طریقه با عزت زیستن مسلمین در جهاد و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام است و زیر سایه شمشیر مجاهدین در راه خدا؛ و ما ایرانی ها این را به خوبی درک کرده ایم و در هشت سال دفاع مقدس با تمام پوست و گوشت و استخوانمان لمس کردیم.

 

وی در ادامه به نقشه بر باد رفته دشمنان ایران اسلامی قبل از جنگ تحمیلی و تجزیه ایران به بخش های مختلف اشاره و عنوان کرد: آنها می خواستند ایران اسلامی را تغییر دهند، پس شروع کردند به بخش بخش کردن و به قول معروف ایالتی کردن کشور عزیزمان و به تغییر اسامی شهرها دست زدند و اسامی آنها را برای خودشان عوض کردند و حتی صدام هم گفته بود که سه روزه در تهران هستم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به اشتباه محاسباتی دشمنان در جنگ علیه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: آنها در محاسبات خود دچار اشتباه شده و لغزیدند؛ از این رو امدادهای الهی و غیبی را که خداوند به مجاهدین در راه حق وعده داده است را فراموش کردند و همین غفلت سبب شکست استراتژیک آنها در برابر رزمندگان اسلام شد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) در رابطه با جهاد در راه خدا تأکید کرد: پیامبر اسلام (ص) بارها و بارها مسلمانان را به جهاد در راه خدا و ایستادگی در برابر دشمنان و عدم تسلیم در برابر آنها تشویق و دعوت می فرمود و حتی در روایتی فرمودند که اگر مسلمانی در طول عمر خود به جهاد در راه خدا اقدام نکند و یا حتی در صورتی که توان جهاد ندارد با خود حدیث نفس نکند، در آخر عمر به صورت یک منافق می میرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گفته های متناقض آمریکا و غرب در برابر شعارهای ضد تروریسم اشاره و تصریح کرد: آمریکا از تروریست و ضد تروریستی بودن دم می زند و همیشه شعارهای مبارزه با تروریسم را سر می دهد؛ اما کیست که جنایات و کشتارهای هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در افغانستان و پاکستان نداند؟ که هر روز صدها انسان بی گناه را به بهانه واهی مبارزه با تروریسم می کشد و این کاملا نقطه مقابل شعارهای آنها است. /949/پ201/س

ارسال نظرات