۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۸۵۱۶۵

فعالیت اخوان المسلمین مصر ممنوع شد

خبرگزاری رسا ـ اخوان المسلمین در ماه مارس سال جاری میلادی، خود را به عنوان یک سازمان غیر دولتی ثبت کرده بود.
فعاليت اخوان المسلمين مصر ممنوع شد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دادگاهی در مصر "تمام فعالیت های" اخوان المسلمین را ممنوع اعلام کرده است.
قابل ذکر است از دادگاه اداری در قاهره خواسته شده بود تا وضعیت اخوان المسلمین را به عنوان یک سازمان غیر دولتی بررسی کند. اخوان المسلمین در ماه مارس سال جاری میلادی خود را به عنوان یک سازمان غیر دولتی ثبت کرده بود.
اوایل ماه جاری میلادی رسانه های مصر به نقل از سخنگوی وزارت همبستگی اجتماعی این کشور گفته بودند که دولت در تلاش است که اخوان المسلمین را به عنوان یک سازمان غیر دولتی، غیرقانونی اعلام کند. در همین حال دولت مصر گزارش این رسانه ها را مبنی بر تلاش دولت برای انحلال قانونی اخوان المسلمین تکذیب کرده بود.
اکنون نیز سخنگوی دفتر نخست وزیری مصر به شبکه بی بی سی گفته است: وزارت همبستگی اجتماعی تصمیمی در این مورد نگرفته است و دادگاه خود بر این تصمیم حاکم می باشد.
گفتنی است از اوایل ماه ژوئیه که محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر در پی ماه ها اعتراض با کودتای ارتش از قدرت برکنار شد، دولت این کشور تلاش هایی را برای غیرقانونی اعلام کردن فعالیت های اخوان المسلمین آغاز کرد. تاکنون نیز ده‌ها نفر از مقامات ارشد اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع، رهبر آن به اتهام تحریک مردم به اعمال خشونت بازداشت و زندانی شده اند.
اخوان المسلمین در سال 1954 رسما توسط مقامات نظامی مصر منحل شد. اما این حزب بار دیگر در اوایل سال جاری به عنوان سازمانی غیردولتی به ثبت رسید. اخوان المسلمین همچنین رسما حزب آزادی و عدالت را به عنوان شاخه سیاسی خود در سال 2011 میلادی و در پی انقلاب مردمی مصر در این کشور ایجاد کرد.
محمد مرسی رهبر این حزب توانست در جریان انتخاباتی که در سال 2012 میلادی در این کشور برگزار شد، به عنوان اولین رئیس جمهور پس از سقوط حکومت حسنی مبارک به قدرت برسد./1421/1409/ح

ارسال نظرات