۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۸۶۰۰۸

حضور ناشران حوزوی در نمایشگاه کتاب تبریز

خبرگزاری رسا ـ ناشران دینی و حوزوی و همچنین مؤسسات وابسته به مدارس علمیه کشور در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز حضوری فعال دارند.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، غرفه‌ مؤسسه‌ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در سالن شهریار برپا شده و مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت. در این غرفه 300 عنوان کتاب از آثار حضرت امام (ره) و همچنین نوشته‌‌های سایر نویسندگان در رابطه با ایشان به نمایش گذاشته شده است.


مؤسسه‌ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) فعالیت خود را از سال 1367 آغاز کرده و جمع آوری کلیه اسناد و آثار حضرت امام خمینی (ره) و انتشار تمامی آثاری که پیرامون شخصیت، زندگانی، ‌مبارزات و اندیشه‌های آن حضرت از سوی نویسندگان تدوین و یا به دست هنرمندان تولید شده است از فعالیت های عمده‌ این مؤسسه است.


همچنین مؤسسات حوزوی از جمله یاران انتشار سبز، انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه  اصفهان، مؤسسه حفظ و نشر آثار علامه جعفری، انتشارات یاس نبی، انتشارات قرآنی و کتب فقهی و همچنین انتشارات کتب حوزوی و ... در این نمایشگاه با استقبال خوب مخاطبان رو به رو بوده‌اند.


نمایشگاه پرتره و زندگینامه‌ علمای آذربایجان


همزمان با برپایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، نمایشگاهی از پرتره و زندگینامه‌ علما و مفاخر آذربایجان در سالن امیرکبیر این نمایشگاه برپا شد. در این نمایشگاه 50 تصویر و زندگینامه از علمای نامدار و سنگرنشینان علم و دانش که همه از دامن عالم پرور آذربایجان برخاسته‌اند به نمایش گذاشته شده است.


تابلوهای اصلی این مفاخر در پنجاه قطعه در نگارخانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نمایش گذاشته شده و همچنین کتاب "آشنایان ره عشق" نیز که شامل این آثار است در یکصد و بیست صفحه با تقریظ حضرت آیت‌الله سبحانی چاپ و در اختیار علاقه‎مندان قرار داده شده است.


حضور اصحاب رسانه در سالن امیرکبیر


همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، نمایشگاه مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری‌های داخلی در سالن امیرکبیر برپا شده است، 42 نشریه و نمایندگی خبرگزاری همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در سالن امیرکبیر این نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.


حضور روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، نمایندگی روزنامه‌های سراسری و همچنین نمایندگی خبرگزاری‌ ها جلوه‌ ویژه‌ای به این نمایشگاه داده است. بر اساس آخرین آمار در حال حاضر  168 نشریه در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دارند که از این تعداد  9 نشریه در قالب روزنامه مجوز فعالیت داشته و به صورت روزانه منتشر می‌شوند.


42 برنامه جنبی در نمایشگاه کتاب تبریز


برگزاری نمایشگاه عکس از آثار منتخب جشنواره‌های نماز و نیایش، رضوی، پیشگیری از اعتیاد، مد و لباس فجر و دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه نقاشی و زندگی‌نامه مفاخر آذربایجان و همچنین نمایشگاه آشنایی با سبک زندگی اسلامی، برگزاری نشست با موضوع اصول صحیح همسریابی، برگزاری نشست با موضوع مد و مدگرایی در سبک زندگی اسلامی و برگزاری نشست با موضوع راهکارهای پیشگیری از اعتیاد  از جمله فعالیت های جنبی این نمایشگاه است.


برگزاری نشست با موضوع آشتی با مطالعه، برگزاری کارگاه آموزش خوشنویسی با خودکار از مفاهیم نهج‌البلاغه، برگزاری برنامه‌های مختلف در حوزه‌ نماز و قرآن شامل قرآن بخوان جایزه بگیر، مسابقه‌ کتبی نماز و احکام، پخش فیلم با موضوع سیره نبی مکرم اسلام، برگزاری نمایشگاه تلفیقی خوشنویسی و نگارگری، برپایی ایستگاه نقاشی کودک و برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع عفاف و حجاب و ‌دفاع مقدس  از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه محسوب می‌شود.


همچنین برپایی ایستگاه کاریکاتور کودک و نوجوان، برگزاری مسابقه با موضوع دل‌نوشته‌هایی برای حضرت زهرا (س) و اهدای جایزه به دختران محجبه، ایستگاه پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری نشست با عنوان "نقش دولت تدبیر و امید در خلق حماسه اقتصادی"،‌ برگزاری ویژه‌برنامه "شمس و مولوی" و اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌‌هایی است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات