۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۸۶۱۴۲

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره‌های گفتمان دینی خانواده در مناطق محروم قم، تجلیل از استادان گفتمان‌ دینی و همایش تکریم سالمندان در مجتمع فرهنگی نور برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی در مجتمع فرهنگی نور اظهار کرد: مجتمع فرهنگی نور بر اساس منویات مقام معظم رهبری اقدام به برگزاری این دوره‌ها برای گروه‌های سنی مختلف کرده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت دینی کودک با حضور حجت‌الاسلام تراشیون گفت: علاقه‌مندان از 15 تا 30 مهر فرصت دارند برای ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند.
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم یادآور شد: علاقه‌مندان برای هماهنگی به منظور شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 38840115 ـ025 تماس بگیرند.
حجت‌الاسلام غلامی عنوان کرد: افراد برای شرکت در این دوره باید مشخصات خود در قالب نام، نام خانوادگی و سن همراه با عدد 20 را به سامانه پیامکی مجتمع به شماره 3000856110 ارسال کنند.
وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: ایشان در فرازی از سخنان خود فرمودند مسأله مادری، همسری، خانه و خانواده از مسائل مهم و ضروری است بنابراین مجتمع نور اقدام به برگزاری دوره‌هایی بر همین مبنا کرده است.
مدیر مجتمع فرهنگی نور اظهار کرد: این دوره‌ها با توجه به ناهنجاری‌های رفتاری و بزه‌های اجتماعی به همت معاونت فرهنگی مجتمع فرهنگی نور با حضور استادان برجسته کشوری برگزار می‌شود.
تجلیل از استادان گفتمان‌ دینی در قم
در مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از تلاش‌های استادان گفتمان‌ دینی تجلیل شد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در این نشست از همکاری آموزش و پرورش با اداره کل تبلیغات اسلامی استان پیرامون برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس قم تشکر کرد.
وی برقراری ارتباط با نسل جوان را مهم دانست و تأکید کرد: باید خواسته‌ها و مطالبات نسل جدید را بررسی و مدیریت کرد و طرح‌های کاربردی برای رفع مشکلات کنونی و پیش رو تدوین و اجرایی کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از استادان گفتمان‌های دینی خواست، محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه ترویج سبک زندگی اسلامی را مورد توجه قرار دهند.
در ابتدای این جلسه، استادان گفتمان‌های دینی به ارائه گزارش عملکرد و بیان مشکلات و کاستی‌ها پرداختند.
تعامل با برخی نهادهای پژوهشی برای شناسایی نیازمندی‌های جوانان، توجیه مسؤولان مدارس به اهمیت گفتمان دینی، آسیب‌شناسی طرح گفتمان دینی، جمع آوری سؤالات دانش‌آموزان و تشکیل بانک سؤالات، توجه به سبک زندگی اسلامی، ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان برای استقبال از گفتمان دینی‌، راه‌اندازی سایت گفتمان دینی از محورهای صحبت‌های استادان گفتمان‌های دینی بوده است.
در پایان این مراسم از تلاش‌های استادان گفتمان‌های دینی با اهدای هدایایی قدردانی شد.
توزیع اقلام فرهنگی در منطقه محروم قم
اقلام فرهنگی از جمله ماهنامه آموزشی خانواده به همت مجتمع فرهنگی نور قم در منطقه محروم نیروگاه توزیع شد.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی اظهار کرد: یکی از نیازهای خانواده‌های ساکن در منطقه محروم نیروگاه قم ارائه آموزش‌های کاربردی به خانواده‌ها است، بنابراین مجتمع فرهنگی نور قم در همین راستا اقدامات خوبی انجام داده است.
وی ادامه داد: توزیع ماهنامه آموزشی خانواده در منطقه یکی از این اقدامات است که با هدف آشنایی خانواده‌ها با مسائل خانه و خانواده توزیع شده است.
به گفته حجت‌الاسلام غلامی این حرکت تأثیر خوبی در منطقه محروم نیروگاه داشته و خانواده‌های ساکن در این منطقه استقبال خوبی از این ماهنامه داشته‌اند.
همایش تکریم سالمندان در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد
همایش تکریم سالمندان با حضور 300 نفر از سالمندان بالای 55 سال در سالن شهید آوینی مجتمع نور قم برگزار شد.
هدف از برگزاری این همایش، تجلیل و تکریم از سالمندان و اجرای طرح پایش سلامت برای حفظ سلامت آنها بوده است.
با توجه به این‌که در ایران و کشورهای در حال توسعه جمعیت سالمند رو به رشد است و طی 30 تا 40 سال آینده به چهار برابر میزان فعلی خواهد رسید، توجه به موضوع سالمندان و مشکلات آنان اهمیت بسیاری دارد و لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت برای نسلی که در آینده می‌خواهد این سن را تجربه کند، روشن می‌سازد.
در همین راستا همایش تکریم سالمندان با هدف، تجلیل و تکریم از سالمندان و اجرای طرح پایش سلامت برای حفظ سلامت آنها در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم برگزار شد.
به گفته حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور، در این همایش 300 نفر از سالمندان بالای 55 سال شرکت کردند.
گردهمایی روحانیان مستقر بخش کهک قم برگزار شد
گردهمایی روحانیان مستقر بخش کهک قم با حضور سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهر کهک برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد قنبری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک در این جلسه اظهار کرد: روحانیت کارکرد هدایت‌گری دارند و حضورشان در میان مردم سبب رشد آگاهی دینی و اعتقادی مردم می‌شود.
وی افزود: هدایت یک انسان می‌تواند جامعه را در مسیر هدایت قرار دهد بنابراین پاداش مبلغ و مروج دین، پاداش بزرگی است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک از تلاش‌های تبلیغی روحانیان مستقر روستاها که با اجرای برنامه‌های متنوع، مردم را هدایت می‌کنند تشکر کرد.
در این گردهمایی حجت‌الاسلام حسینی، کارشناس تشکل‌های مذهبی و اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی کهک به تشریح برنامه‌های عید قربان، عید غدیر و عرفه پرداخت.
آغاز دوره‌های جدید آموزشی در مجتمع فرهنگی نور قم
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور از آغاز دور جدید کلاس‌های آموزشی از نیمه دوم مهرماه در این مجتمع خبر داد.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی اظهار داشت: این مجتمع در سال 1376 تأسیس شد و با وجود فعالیت‌های سازمانی خود، امکانات رفاهی و ورزشی مناسبی را در اختیار جوانان قرار داده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی در این منطقه افزود: بیش از 103 مسجد هم اکنون به شکل گسترده در این منطقه فعال هستند که این مجتمع از لحاظ تأمین ائمه جماعات با مساجد همکاری داشته و تاکنون توانسته با ارتباط مناسب خود جوانان زیادی را در قالب برنامه‌های فرهنگی به مساجد و به این مجتمع جذب کند.
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور گفت: پرداختن به بحث گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات و سؤالاتی که درحوزه مسایل اعتقادی به ویژه در بین نسل جوان مطرح است، ‏یکی از این وظایف این مجتمع است.
وی افزود: در همین راستا‏ با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و رویکردهای جدید مجتمع در شروع سال تحصیلی جدید برنامه‌های گسترده و ویژه‌ای را به صورت منظم در دبیرستان‌های منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم(ع) خواهد داشت.
حجت‌الاسلام غلامی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ائمه مساجد این منطقه، اجرای برنامه‌های اوقات فراغت به ویژه در ایام تابستان، برگزاری اردوهای تفریحی فرهنگی برای نوجوانان این منطقه و برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی برای خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مجتمع فرهنگی تبلیغی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به حضور فعال دانش‌آموزان در این برنامه‌ها گفت: علاوه بر این برنامه‌ها در طول سال برنامه‌های آموزشی رایانه و زبان به صورت مرتب در این مجتمع برگزار می‌شود که دور جدید این کلاس‌ها از نیمه دوم مهر ماه آغاز خواهد شد./907/پ203/ن
ارسال نظرات