۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۸۶۴۰۹

ستاد کنگره شهدای روحانی آذربایجان‌شرقی تشکیل جلسه داد

خبرگزاری رسا ـ اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی آذربایجان‌شرقی با حضور در بیت آیت الله مجتهدشبستری تشکیل جلسه دادند.
شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در این جلسه که با حضور امام جمعه تبریز همراه بود، اظهار داشت: کنگره شهدای طلبه و روحانی استان 11 آبان در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که سخنرانان اصلی این کنگره حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه و آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی هستند، خاطرنشتان کرد: رونمایی از کتاب «میهمانان ملکوت» در 700 صفحه با مشارکت هفت نویسنده در قالب داستان و آلبوم فاخر و نفیس نسل عاشورا از برنامه های جنبی این کنگره است.


حجت الاسلام ولایی با بیان این‌که در تعدادی از شهرها یادواره شهدای طلبه و روحانی برگزار شده که کنگره استانی برآیندی از تمامی این یادواره های شهرستانی خواهد بود، گفت: استان آذربایجان شرقی افتخار این مهم را داشته که 141 شهید طلبه و روحانی و 464 آزاده و ایثارگر روحانی در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است.


وی با بیان این‌که کنگره شهدای روحانی آذربایجان‌شرقی با محوریت معرفی شهید محراب آیت الله سیدعلی‌ قاضی طباطبایی برگزار می شود، گفت: مجلس بزرگداشت آن روحانی مجاهد از سوی بیت شهید قاضی روز پنج‌شنبه 9 آبان در جوار مرقد شریف آن شهید بزرگوار در مسجد مقبره برگزار می شود، اما کنگره روز شنبه خواهد بود.


روحانیت بیشترین تعداد شهدا را تقدیم انقلاب کرده است


سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی نیز در سخنانی برگزاری یادواره های شهدا و مرور زندگانی و وصیت‌نامه آن بزرگ‌مردان تاریخ کشور را دوای دردهای کنونی جامعه دانست و اظهار داشت: آماده هرگونه حمایت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره شهدای طلبه و روحانی استان هستیم.


وی با بیان این‌که روحانیت بیشترین تعداد شهدا را تقدیم انقلاب کرده اما شهدای این قشر همواره مظلوم واقع شده اند، گفت: یکی از مصادیق مظلومیت شهدای روحانی این است که هر گاه تصویری از این عزیزان نشان داده شده، همواره تصویر قرآن بر سر گیری روحانیت بر رزمندگان بوده است، پیام این تصاویر آنست که روحانیت تنها قرآن به روی سر رزمندگان می گرفت.


فرمانده سپاه عاشوراخاطرنشان کرد: این در حالیست که روحانیان و طلاب علوم دینی نه تنها مردم و جوانان را به حضور در جبهه‌ها تشویق می کردند، بلکه خود پیش‌قراول لشکریان سپاه اسلام در مقابله با دشمنان در خط مقدم بودند، در حقیقت برگزاری چنین کنگره‌ای می تواند در کمرنگ‌ شدن گسست‌های فرهنگی در جامعه تأثیرگذار باشد.


گفتنی است، در پایان این نشست هم‌اندیشی که با حضور نمایندگان نهادهای دولتی، مردمی و نظامی همراه بود، هر یک از اعضا به ارائه پیشنهادات و راهکارهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر نخستین کنگره شهدای طلبه و روحانی آذربایجان‌شرقی پرداختند./935/پ203/ب

ارسال نظرات