۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۸۷۲۰۳
برای نخستین بار در استان خوزستان؛

مدرسه علمیه غیر حضوری سطح دو آغاز به کار می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان، از افتتاح مدرسه علمیه غیرحضوری ویژه طلاب سطح دو مدارس علمیه خوزستان خبر داد.
حجت الاسلام آلبکل ـ معاون آموزش حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از افتتاح مدرسه علمیه غیرحضوری ویژه طلاب سطح دو مدارس علمیه خوزستان خبر داد.

وی با اشاره به شرایط ثبت نام در این مدرسه علمیه غیر حضوری اظهار داشت: این مدرسه ویژه طلاب شاغل و مبلغان فعال در طرح هجرت برپا می گردد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان بیان داشت: مدرسه علمیه غیر حضوری ویژه طلاب سطح دو تا به حال در قم فعال بوده و برای نخستین بار مجوز آن به خوزستان اعطا شد.

حجت الاسلام آلبکل با اشاره به ویژگی های مدرسه غیر حضوری سطح دو، گفت: یکی از ویژگی های مهم این مدرسه، واحدی بودن دروس است، به طوری که اگر طلبه در یکی از واحد های درس حداقل نمره قبولی را کسب نکرد، می تواند در واحدهای بعدی شرکت کند، و این در حالی است که در مدارس علمیه حضوری نمی توان به این گونه عمل کرد.

حجت الاسلام آلبکل اتمام پایه شش را مجوز ثبت نام در مدرسه علمیه غیر حضوری دانست و افزود: طلابی که پایه شش را گذرانده اند می توانند با ارائه گواهی اشتغال به کار در این مدرسه علمیه ثبت نام کنند.

وی با بیان این که دروس در مدرسه علمیه غیر حضوری طلاب سطح دو به صورت واحدی ارائه می شوند، تصریح کرد: تا کنون بیش از 60 نفر از طلاب مدارس علمیه خوزستان در این مدرسه ثبت نام کرده و ثبت نام همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام آلبکل با بیان این که مدرسه علمیه غیر حضوری تنها ویژه طلابی است که به دلیل وجود برخی مشکلات شخصی نمی توانند در مدارس حضوری شرکت کنند، اظهار داشت: تا مشکل طلاب برای مسؤولان مربوطه احراز نشود، حضور در مدارس غیر حضوری ممکن نیست.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان در بخش دیگری از این مصاحبه به حضور کارشناسانی از حوزه علمیه قم جهت بررسی نمرات ثبت نشده طلاب در سامانه حوزه علمیه خبر داد./9464/ت302/ب

ارسال نظرات