۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۹۲۰۵
مدیر حوزه علمیه محمودآباد:

حماسه عاشورایی فرصت ارزنده عبرت آموزی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه محمودآباد با تاکید بر این که حماسه عاشورایی فرصت ارزنده عبرت آموزی است، خاطرنشان کرد: صحنه عاشورا دارای دو جبهه فضایل و رذایل بوده که باید به هر دو جنبه آن توجه شود.
محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رضا گنجی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد چهارشنبه شب در مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت جوالائمه(ع) که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد با بیان این که عاشورا یک ادب ظاهری و یک ادب باطنی دارد، گفت: ادب ظاهری عاشورا رعایت ظواهر محرم و صفر بوده که باید در راستای گرامی داشت این ایام و عزاداری سرور و سالار شهیدان تلاش شود.

 

وی با اشاره به این که ادب باطنی عاشورا بسیار مهم بوده که ما باید همراه امام حسین(ع) که در مسیر خداوند منان حرکت کرد سالک شویم، بیان داشت: حرکت در سیره نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) راه نجات و رهایی انسان است.

 

حجت الاسلام گنجی با تاکید بر این که حماسه عاشورایی فرصت ارزنده عبرت آموزی است، خاطرنشان کرد: صحنه عاشورا دارای دو جبهه فضایل و رذایل بوده که باید به هر دو جنبه آن توجه شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد، ادامه داد: ما باید برای رشد و سلوک به هر دو جبهه فضایل و رذایل نگاه کنیم و تلاش ما در این راستا باشد تا فضایل را کسب کرده و از رذایل دوری کنیم.

 

وی با بیان این که انسان باید برای تعالی و تکامل به حادثه عاشورا نگاه دقیق و والایی داشته باشد، گفت: اهتمام ما باید در این راستا بوده تا در خیمه گاه امام حسین(ع) تربیت شویم.

 

حجت الاسلام گنجی با اشاره به این که زنان عاشورایی روی تاریخ را سفید کرده و افتخاری برای همه مسلمانان شدند، ادامه داد: در عصر ظهور، امام زمان(عج) سیصد و سیزده یار دارد که پنجاه نفر از آنان زنان هستند که حضرت مهدی(عج) به زنان عاشورایی که در مکتب امام حسین(ع) تربیت شده اند نیاز دارد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد با اشاره به این که وقتی نام زنان عاشورایی می آید ذهن ما به حضرت زینب(س) معطوف می شود، خاطرنشان کرد: مسیر حضرت زینب مسیری دست یافتنی بوده که می شود به آن دست پیدا کرد.

 

وی با بیان این که خواهران ما باید حجاب را به نحو ارزنده ای در جامعه رعایت کنند، بیان داشت: حجاب فاطمی و زینبی به عنوان امری گرانقدری بوده که باید در جامعه ترویج شود.

 

حجت الاسلام گنجی با تاکید بر این که غیرت حسینی باید سرلوحه همه ما در امور زندگی باشد، خاطرنشان کرد: مردان ما باید غیرت حسینی را در جان های خود ترویج داده که اگر این امر را رعایت نکنند پیامبر گرامی اسلام فرموده است که بوی بهشت به مشام آنان نمی رسد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد با بیان این که رعایت دستورات اسلامی در میان آحاد جامعه امری مهم و اساسی است، گفت: در مهمانی های ما دستورات و احکام دینی اجرا نمی شود که باید سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود ترویج دهیم.

 

وی، ادامه داد: بین زنان و مردان باید فاصله بیافتد و به گونه ای نباشد که در جشن های ما اختلاط حاکم شود که آثار زیان باری خواهد داشت.

 

حجت الاسلام گنجی با بیان این که ما نباید در اجرای احکام دینی خودمان را به خواب بزنیم، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا با اهتمامی ارزنده در راستای تقرب الی الله گام بردارد./950/پ202/ب

ارسال نظرات