۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۹۲۶۹

خاندان پهلوی به جان هم افتادند

خبرگزاری رسا ـ بستگان ثریا اسفندیاری همسر محمدرضا پهلوی، برای به ارث بردن ثروت چندین میلیون یورویی وی، در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.
خاندان پهلوي به جان هم افتادند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی از دعوای بستگان ثریا اسفندیاری همسر محمدرضا پهلوی خبر داد.


بر اساس این گزارش، بررسی دعوای حقوقی بر سر دارایی ثریا اسفندیاری، پشت درهای بسته دادگاهی در شهر کلن به جریان افتاده است. 30 نفر از بستگان و آشنایان ثریا اسفندیاری، همسر دوم محمدرضا پهلوی، از روز سه‌شنبه 14 آبان در دادگاهی غیرعلنی در شهر کلن برای به ارث بردن ثروت چندین میلیون یورویی وی، در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.


خاندان پهلوی که در زمان فرار از ایران، دارائی های بسیاری را از کشورمان متعلق به مردم خارج کرده بودند، پس از مرگ ثریا اسفندیاری به جان هم افتاده اند تا مقدار بیشتری از ثروت وی را تصاحب کنند.


ثریا اسنفدیاری پیش از مرگش در تاریخ 25 اکتبر 2001 در سن 69 سالگی در وصیتنامه‌اش برادرش بیژن را که در آن زمان در شهر کلن زندگی می‌کرد، به عنوان وارث خود بعد از مرگ تعیین کرده بود.


بیژن اسفندیاری نیز یک هفته بعد، در حالی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری وی به شهر پاریس رفته بود، در پی زیاده روی در مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر جان سپرده بود.


از آن زمان تاکنون دعوای حقوقی بر سر دارایی‌های ثریا اسفندیاری همچنان ادامه دارد. میزان دقیق ثروت به جای مانده از وی به درستی مشخص نیست و حتی در اسناد دادگاه نیز هیچ رقم مشخصی ثبت نشده است. در این خصوص گفته می شود که دارایی‌های اسفندیاری ارزشی بین 40 تا 50 میلیون یورو داشته باشند که به این مبلغ بایستی ارزش املاک و مستغلات نیز اضافه شود./1415/1409/ح

ارسال نظرات