۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۸۹۸۶۵

قوت تحریم های اروپا علیه ایران باقی است

خبرگزاری رسا ـ اقدامات اتحادیه اروپا در شرایطی اعلام شده است که بحث‌ها در ایالات متحده درباره تحریم‌ها علیه ایران همچنان در جریان است.
مذاکرات هسته اي 1+5 با ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که هفت بانک و چند شرکت ایرانی را که پیش از این دادگاه رأی به لغو تحریم آنها داده بود، همچنان تحت تحریم نگاه دارد.


یک دیپلمات اروپایی به بی بی سی گفته است: وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا این تصمیم را برای پاسخ دادن به الزامات قانونی گرفته‌اند و این تصمیم ارتباطی! با سیاست‌ اتحادیه اروپا در زمینه مذاکرات هسته‌ای با ایران ندارد.


قابل ذکر است این بانک‌ها و شرکت‌ها با ادعای واهی ارتباط با برنامه ساخت سلاح هسته‌ای در ایران مورد تحریم قرار گرفته بودند اما دو ماه پیش دادگاهی حکم به لغو این تحریم‌‍‌ها داد.


بی بی سی در ادامه افزود: تصمیم امروز وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا هیچ تغییری در سطح تحریم‌ها ایجاد نمی‌کند و تنها تحریم‌های جاری را برقرار نگه می‌دارد.


این اقدام اتحادیه اروپا در شرایطی اعلام شده است که بحث‌ها در ایالات متحده درباره تحریم‌ها علیه ایران همچنان در جریان است./1421/1409/ح

ارسال نظرات