۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۹۰۱۳۰
امام جمعه طبس:

خانواده مهم‌ترین نقش را در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه طبس گفت: مطالعه کتاب یکی ازمهم‌ترین راه‌های انتقال علوم و مفاهیم است.
امام جمعه طبس

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان، امام جمعه طبس، در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا دریزد، گفت: مطالعه کتاب یکی ازمهم‌ترین راه‌های انتقال علوم ومفاهیم است.

 

وی در ادامه افزود: سیره‌ عالمان گذشته نشان می‌دهد که مطالعه کتاب یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های آنان بوده و بزرگان امروز همواره بر کتاب‌‌خوانی تاکید کرده و خود نیز به این امر اهتمام دارند.

 

امام جمعه طبس گفت: خانواده یکی ازمهم‌ترین عوامل تشویق جوانان به کتاب است و اگر فرهنگ کتاب‌خوانی درخانواده‌ای باشد آن خانواده‌ موفقیت بیشتری به دست آورده و کمتر دچار معضلات اجتماعی می‌گردد.

 

حجت الاسلام مهاجریان گفت: گرانی کتاب و بالا‌بودن قیمت کاغذ، نمی‌تواند تأثیر چندانی بر‌ مسئله کتاب‌خوانی بگذارد چون اگر فردی به ارزش کتاب پی ببرد دیگر این دغدغه را ندارد و می‌تواند با مقداری قناعت، کتاب مورد نظر خود را تهیه کند.

 

وی با اشاره به نقش نهاد‌های مرتبط با بحث کتاب، افزود: وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و سایر نهاد‌های مربوط به‌ کتاب نقش بسزایی در توسعه کتاب خوانی‌ و فرهنگ مطالعه دارد و باید مسؤولان متوجه ضرورت این بحث باشند.

 

امام‌جمعه طبس درادامه خاطرنشان‌ کرد: باید کتاب‌های مفید مطالعه شود و کتب شهید مطهری و شهید بهشتی بهترین کتاب‏ها درمورد اطلاعات دینی برای جوانان است.

 

وی همچنین گفت: قرآن و روایات متعددی از معصومین در مورد ارزش کتاب و کتاب‌خوانی تصریح دارند و بیان این روایات برای جوانان می‌تواند یکی ازمشوق های کتاب خوانی درجامعه اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام مهاجریان در پایان گفت: شایسته است موسسه‌های انتشاراتی، کتاب‌های مورد نیاز جامعه و متناسب با مکتب اسلام را بیشتر منتشر کنند و مولفین بدانند امروزه نیاز جوانان و خانواده‌ها به شناخت مباحث اسلامی و شناخت سبک زندگی قرآنی است./970/ت302/ب

ارسال نظرات