۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۹۰۱۵۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

پیام رسانی ارزنده زمینه ساز ماندگاری نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش ارزنده و والای حضرت زینب(س) در پیام رسانی نهضت عاشورا، گفت: این بزرگ بانوی اسلام بعد از واقعه عاشورا در سخت ترین شرایط جسمی و روحی بزرگ ترین و خطیرترین کارها را به عهده گرفت و با رساندن پیام و نهضت سیدالشهدا (ع) با موفقیت کامل آن را به انجام رساند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، صبح امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) که با حضور مدیران شهری آمل برگزار شد با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) تجدید بیعت با آرمان های والای سرور و سالار شهیدان است، گفت: تلاش لازمی باید وجود داشته باشد تا مراسم های عزاداری با شکوه بیش تر و در راستای ارتقای معرفت دینی همگان باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) پس از این واقعه غمناک بر خلاف اهداف پلید دشمنان دین و قرآن با آن همه غم و اندوه که در عاشورا برای خاندان عصمت و طهارت وارد شد نه تنها از رسالت الهی امام حسین(ع) و یارانش عقب نشینی نکردند بلکه با صبر و استقامتی که در واقعه عاشورا نشان دادند کاخ دشمنان دین و یزیدیان را به لرزه درآوردند.

  

امام جمعه آمل با بیان این که اگر قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام و مسلمین چیزی باقی نمی ماند، بیان داشت: ما وظیفه داریم تا عاشورا را آن گونه که بوده درک کنیم و نسبت به آن معرفت پیدا کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قیام عاشورا درس های فراوانی به بشریت داد که حریت، آزادگی و ایستادگی در برابر ظالمان از جمله آنها است، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود به اسلام و مسلمین حیات را هدیه کرد که باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که  قرآن کریم چراغ راهنما در مسیر نیل به کمالات انسانی است، خاطرنشان کرد: ‌ تمسک به قرآن و ولایت راه نجات همه ملت ها و بشریت است.

 

وی با بیان این که  قرآن کتاب هستی، هدایت و راهنمایی انسان برای رسیدن به بالاترین قله‌ کمال است، گفت: قرآن با همه این عظمت نازل شده و اولیاء الهی آمده و تلاش کردند تا انسان در صراط مستقیم الهی حرکت کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به پیوند ناگسستنی و عظیم قرآن و ولایت، بیان داشت: هر دو یک حقیقت و دو تجلی از خداوند متعال هستند که انسان کامل عینیت قرآن و امامت جان قرآن و مفسر آن است و با تمسک به ولایت بوده که تمسک به قرآن پیدا می‌شود و از تمسک به قرآن انسان به سمت ولایت راهنمایی می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که تقوا موجب آرامش خاطر و دوری از دغدغه ها می شود، بیان داشت: تقوا به معنی سپردن امور به دست حضرت حق و حرکت به سمت او است که می تواند سرنوشت ساز باشد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که محبت اهل بیت می تواند نقش اساسی در تقوا محوری انسان داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید سعی نماید تا با تهذیب نفس و تکامل معنوی زمینه سعادتمندی و رستگاری دنیا و آخرت خود را تامین کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که انسان باید تلاش کند تا در راستای الگوگیری از سیره معصومین همت والایی داشته باشد، گفت: حرکت در مسیر اهل بیت موجب رستگاری آدمی شده و سبب خواهد شد تا انسان مورد الطاف ویژه معصومین قرار گیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات