۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۰۳۴۰
حجت الاسلام صمدی آملی:

استمرار ولایت فقیه حافظ خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که استمرار ولایت فقیه حافظ خون شهدا است، خاطرنشان کرد: در مجالس محرم، صفر و رمضان باید این بحث ها از جنبه دلیل و برهان برای همگان به خصوص نسل جوان جامعه تبیین شود.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه، پنج شنبه شب در یادواره شهدای منطقه سیکاپل که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل برگزار شد با بیان این که همه اسرار امامت و علوم در محضر امام زمان(عج) قرار دارد، گفت: این که امام زمان(عج) چهار نایب خاصه دارد ممکن بوده که به اندازه ظرفیت اسرار را به آنان منتقل کند.

 

حجت الاسلام صمدی آملی، ادامه داد: علمای ما از دوران کلینی تا الان تقریبا به نحو مطلق همه می گویند اصل ولایت به فقیه مجتهد جامع الشرایط منتقل می شود.

 

وی با بیان این که اصل ولایت بعد از غیبت امام زمان(عج) به ولی فقیه مجتهد جامع الشرایط منتقل می شود، بیان داشت: بیش از پانزده روایت از اهل بیت معصومین(ع) و پیامبر گرامی اسلام وجود دارد که بیان کننده وجود مسئله ولایت فقیه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ولایت فقیه مربوط به شخص امام خمینی(ره) نبوده و از قبل وجود داشته است، گفت: امام خمینی(ره) به تبع مرحوم صاحب جواهر و اکثر علمای شیعه قائل به این شده که ولایت فقیه وجود دارد که حالت آن اطلاقی است.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که استمرار ولایت فقیه حافظ خون شهدا است، خاطرنشان کرد: در مجالس محرم، صفر و رمضان باید این بحث ها از جنبه دلیل و برهان برای همگان به خصوص نسل جوان جامعه تبیین شود.

 

وی با بیان این که ادله قطعی وجود دارد که ولایت و حاکمیت منتقل می شود، گفت: ولایت فقیه مثل امام زمان(عج) معصوم نبوده همان طور که نواب خاص امام معصوم نبودند.

 

یادگار هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: ما دیدیم در ایام جنگ آن کسی که باعث شد تمام سختی ها تحمل شود نگاه به قامت امام خمینی(ره) و عشق به اهل بیت معصومین(ع) بوده است.

 

حجت الاسلام صمدی آملی در پایان، گفت: شهدای گرانقدر ما از ارزش و مقام والایی برخوردار هستند که باید یاد و نام آنان به بهترین نحو ممکن گرامی داشته شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات