۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۹۱۲۸۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران:

مهلت ارسال آثار به کنگره ملی وقف تا پایان آذرماه ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به کنگره ملی وقف از اوایل مهرماه امسال آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد، گفت: کنگره ملی وقف، حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی 16 دی‌ماه برگزار می‌شود.
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلام رضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در نشست خبری کنگره ملی وقف، حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی که صبح امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد درباره اهداف و محورهای این کنگره و زمان برگزاری گفت: دریافت مقالات این کنگره تا پایان آذر ماه ادامه دارد و 16 دی ماه، با همکاری دانشگاه های تهران و امام صادق(ع) در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی اهداف این کنگره را حرکت در جهت حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و تحقق حماسه اقتصادی، تبیین راهکارهای بهره گیری از ابزار وقف در جهت فعالیت های اقتصادی کشور، بررسی چالش‌ها و راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی، ارتقا سبک زندگی اسلامی و لزوم توجه به نقش امامزادگان و مراکز دینی در بهبود سبک زندگی اسلامی دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان محورهای این کنگره ابراز داشت: کنگره در بخش‌های علمی، هنری و مجازی برگزار می‌شود و تاکنون پانصد اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به موضوعات بخش وبلاگ خاطرنشان کرد: بخش قرآن کریم، روایات وقف، سبک زندگی و فضیلت‌های اخلاقی، جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و کار و تلاش، وقف و عدالت و برابری و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون وقف، حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی در بخش وبلاگ حضور داشته‌اند.

وی افزود: در بخش هنری، آثار هنری ازجمله طرح و عکس و در محور مجازی نیز سایت و وبلاگ آثار خود را به نمایش می‌گذارند.
    
محمدزاده ادامه داد: یکی از ظرفیت های مغفول در تحقق حماسه اقتصادی وقف است که می تواند در اختیار فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی کشور قرار بگیرد بر این اساس امسال با اجازه مجلس و دولت صد میلیارد تومان اوراق وقفی از طریق بانک‌های عامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 وی در پایان تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به کنگره ملی وقف، از اوایل مهر آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد که تاکنون 500 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده و حدود 80 مقاله درباره وقف است ، 250 اثر در بخش مجازی و 210 اثر نیز در بخش هنری است./پ202/ی

ارسال نظرات