۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۹۲۰۰۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بخشی نگری مسؤولان نسبت به مسأله پژوهش اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام کلان نگری در بحث پژوهش را از نیازهای امروز جامعه بیان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز پژوهش در کشور، بخشی نگری و کوتاه نظری های مسؤولان در این عرصه است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در نشست اعضای ستاد بزرگداشت هفته پژوهش این استان، ضمن اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: هفته پزوهش را می توان از جهات مختلف گرامی داشت که یکی از این جهات، نفس خود پژوهش است که در اسلام جایگاه بلند و رفیعی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام به آثار پژوهش در جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه ای که بر اساس علم و اندیشه حرکت کند، خودیاب و خودشناس می شود و روی پای خود می ایستد و در مقابل نیز اگر جامعه ای در مقام پژوهش نباشد، خمود و ایستایی گریبان گیرش می شود و از حرکت و موفقیت باز می ماند.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که تحقیق و پژوهش لازمه استقلال و استکبار ستیزی است تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظایف نظام اسلامی و کارگزاران دولت آن است که فضای مورد نیاز برای تحقیق و پژوهش در جامعه را به هر میزان که نیاز است، مهیا و آماده سازند، باید امکانات و تجهیزات داده شود تا میدان فعالیت مهیا گردد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، آماده سازی شرایط تحقیق و پژوهش در جامعه را تکلیفی بر دوش کارگزاران و حق مردم عنوان کرد و گفت: تحقیق و پژهش همگانی است و در همه عرصه ها صورت می گیرد که این لازمه هر زندگی است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که باید به تمام نقاط کشور در مسأله پژوهش، یکسان نگاه شود اظهار داشت: خداوند متعال به همه افراد ظرفیت هایی عطا کرده است که اگر به درستی از آن ها استفاده شود و در همه عرصه ها ورود پیدا کند، حضورش عالمانه می شود و این حضور عالمانه تنها در سایه تحقیق محقق می شود.
 
وی تحقیق و پژوهش را نخستین مطالبه خداوند متعال از انسان بیان کرد و ادامه داد: بدانید و آگاه باشید که حتی شناخت خداوند هم در سایه پژوهش و تحقیق محقق می شود و کسی می تواند خدا را بشناسد که شناخت داشته باشد و این شناخت هم تنها در سایه تحقیق و جست و جو محقق می شود.
 
امام جمعه شهرکرد، کلان نگری در بحث پژوهش را از نیازهای امروز جامعه بیان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز پژوهش در کشور، بخشی نگری و کوتاه نظری های مسؤولان در این امر است که باید به شدت از آن پرهیز کرد و با تدبیر، آینده نگری را در همه حالات مد نظر داشت./9457/پ202/س
ارسال نظرات