۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۹۲۷۱۹
معاون آموزش کانون های مساجد کشور خبر داد؛

ساماندهی ظرفیت فرهنگی خواهران اولویت برنامه‌های کانون مساجد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش کانون های مساجد کشور رزق حلال را از مؤلفه های تربیت جامعه سالم دانست و گفت:‌ زنان باید مراقب شغل همسر و کسب درآمد آنها باشند چرا که رزق حلال تربیت فرزندانی سالم و پاک را به دنبال دارد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،‌ محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، امروز در همایش مسؤولان واحد خواهران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با تأکید بر شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های واحد خواهران کانون های مساجد، گفت: با شناسایی ظرفیت های موجود می توان با آسیب های فردی و اجتماعی مقابله کرد.

وی با اشاره به اربعین حسینی ادامه داد: حضرت زینب(س)، نقشی ماندگار در ترویج و ماندگاری فرهنگ عاشورا ایفا کردند و همه ما و به ویژه خواهران باید از ایشان درس استقامت و بردباری بگیرم.

جعفری با بیان این که در زندگی باید مسیر صحیح و خوب را انتخاب کنیم، افزود: زنان در انتخاب مسیر صحیح می توانند خانواده و جامعه را یاری رسانند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی مساجد کشور، گفت: خواهران مسجدی به خوبی می توانند با الگو گیری از ائمه اطهار(س) سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند و در جامعه نهادینه سازند.

جعفری با بیان این که نقش زن در سه مرحله نقش دختری،‌ همسری و مادری ویژه است، ‌گفت:‌ در دین مبین اسلام به نقش زنان در هر سه مرحله توجه شده است، چرا که در هر سه مرحله زنان می توانند جامعه را به سمت و سوی جامعه ایده آل اسلامی پیش ببرند.

وی بر اهمیت خودشناسی تأکید کرد و گفت: ‌متأسفانه امروز بیشتر انسان ها به مسأله تک بعدی مادی و اقتصادی می پردازند.

جعفری بر استفاده از تفکر و اندیشه در همه حوزه ها تأکید کرد و گفت:‌ سیر مطالعاتی در زمینه های مختلف علمی،‌ اقتصادی و علمی باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا حلقه های معرفتی نیز مهم است.

وی بر تربیت و پرورش فرزندان بر اساس آموزه های دینی، قرآنی و سیره و رفتار ائمه اطهار(ع) اشاره داشت و افزود: آموزش باید مایه علم اندوزی باشد.


جعفری گفت:‌ اولین هدف ستاد عالی کانون های مساجد کشور از ایجاد واحد خواهران در کانونهای مساجد این است که ظرفیت بالقوه فرهنگی خواهران را در ترویج فرهنگ مسجدی شناسایی کند و این ظرفیت را ساماندهی و نظام مند کند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان و برنامه ریزی های فرهنگی آن برای خدشه دار کردن جامعه اسلامی، افزود:‌ همه ما باید مراقب باشیم و با ارتقای بصیرت و آگاهی،‌ آنها را خنثی کنیم.

جعفری رزق حلال را از مؤلفه های تربیت جامعه سالم دانست و گفت:‌ زنان باید مراقب شغل همسر و کسب درآمد آنها باشند چرا که رزق حلال فرزندانی سالم و پاک را به دنبال دارد.

وی مسأله شناسی را یک ضرورت دانست و افزود: همه ما باید توانمندی ها و چالش های اصلی جامعه خود را به ویژه در بخش فرهنگ بدانیم و انها راشناسایی کنیم.

در ابتدای این همایش،‌ حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی،‌ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان این که 1600 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان اصفهان وجود دارد،‌ گفت: در حال حاضر 470 واحد خواهران در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان راه اندازی شده که تلاش داریم با برنامه ریزی صحیح و جامع و برگزاری دوره های آموزشی آنها را با فعالیت های این حوزه آشنا سازیم.

وی بر نقش ویژه زنان در حوزه های اجتماعی ،‌اقتصادی،‌ سیاسی و دینی اشاره داشت و گفت: این موضوع باعث می شود تا ما نگاه ویژه ای به ایجاد واحدخواهران در کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشته باشیم.

قابل ذکر است، در این همایش مسؤول واحد خواهران دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گزارش کاملی از وضعیت واحد خواهران کانون های مساجد استان ارائه داد.

همچنین در پایان این همایش مسؤولان واحد خواهران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به بحث و تبادل نظر پرداختند./939/پ202/س

ارسال نظرات