۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۰۴۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

زنده نگه داشتن یاد حسین احیای توحید است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علیمه آذربایجان غربی گفت: امروزه دین خدا به زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) گره خورده است و نام حسین و احیای یاد حسین در واقع احیای توحید است.
حجت الاسلام قهرمانيف مدير حوزه هاي علميه آ.غ

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربیTمی شود و اگر فردی گناهی را چهل شبانه روز ترک کند دیگر سراغ آن گناه نخواهد رفت.

 

وی همچنین گفت: خداوند متعال در آیات قرآن در مورد اربعین اشاراتی فرمودند از جمله جریان ملاقات حضرت موسی با پروردگار عالم که در چهل شبانه روز به اتمام رسید.

 

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که عدد چهل خواص زیادی دارد، افزود: در چهلمین روز شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) خاندان و بازماندگانش از جمله حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و جمیع اهل بیت توانستند از شام به کربلا برگردند و غم و اندوه عاشورایی را در اربعین ابا عبدالله الحسین(ع) زنده کنند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) که فرموده اند:" شیعه اهل بیت پنج علامت دارد اولین صفت خواندن زیارت اربعین اباعبدالله الحسین(ع) است"، تصریح کرد: در روایات زیادی اهل بیت پیامبر، مردم را به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان پایگاه ایمان و عقیده و پایگاه جهاد و مبارزه با ظلم و ستم و به عنوان علم اسلام و نماد دین تشویق و ترغیب کرده اند.

 

وی به استناد برخی روایات ثواب زیارت اباعبدالله الحسین را از زیارت خانه کعبه بیشتر خواند و گفت: علامت شیعه به زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) است و اولین خواسته اهل بیت پیامبر زمانی که از جور و ستم  و اسارت یزید نجات پیدا کردند، این بود که آنها را از قتلگاه شهدای کربلا عبور بدهند و در برگشت به مدینه از مسیر کربلا بیاورند چراکه خاندان نبوت می خواستند با زیارت مرقد ابا عبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا نام و یاد آ نها را زنده  نگه داشته و همه مومنان و شیعیان را برای زیارت اباعبدالله الحسین تشویق کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد:  در روایات زیادی بر تشویق شیعیان و وجوب زیارت مرقد ابا عبدالله الحسین (ع) برای کسانی که همجوار امام حسین (ع) و نزدیک به او هستند، تاکید شده است.

 

اربعین حسینی کنگره با عظمت و نماد اسلام است

 

حجت الاسلام قهرمانی حضور میلیونی شیعیان در کربلای معلا را بزرگ ترین تجمع در عالم خواند و افزود: زیارت امام حسین در اربعین بزرگ ترین پیاده روی جهانی و کنگره بسیار با عظمت و بزرگ جهان است که با حضور نزدیک به 20 میلیون نفر جمعیت عاشق از سرزمین های دور و نزدیک با شعار های حسینی و نماد اسلامی انجام می شود.

 

وی تاکید کرد: امروزه با وجود اتفاق ها و سختی ها ی بسیار زیاد که در مسیر راه وجود دارد هر روز بر تعداد عاشقان و زائران ابا عبدالله الحسین اضافه می شوند و با نثار جان و مال خویش بر دشمن غلبه می کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی امام حسین (ع) را به عنوان سنبل مبارزه با بی دینان و مشرکان و کسانی که در دین خدا ظلم را بنا و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کردند، خواند.

 

حجت الاسلام قهرمانی ادامه داد: در زیارت نامه ابا عبدالله الحسین (ع) آمده است که امام حسین برای احیاء دین خدا، برپایی نماز، پرداخت زکات، مبارزه با ظلم و ستم و امرو به معروف و نهی از منکر و کلمه لا اله الا الله قیام کرد بنابراین امروزه دین خدا به امام حسین(ع) گره خورده است و نام حسین و احیاء یاد حسین در واقع احیاء توحید است؛ امام حسین با قرائت دعای عرفه، توحید ناب و محض را به بشریت ارائه کردند، امروز زنده کردن یاد امام حسین (ع) زنده کردن توحید الهی است زنده کردن معارفی است که امام  حسین (ع) پای آن معارف خون خود و یارانش را نثار کردند.

 

وی با بیان این که همه انبیاء و اوصیای الهی از کربلا زیارت داشتند، گفت: قبل از وقوع حادثه کربلا امیرمؤمنان در همان مکان کربلا روضه خواندند، در واقع کربلا و شهدای کربلا نماد دین، نماد خداباوری، معنویت و نماد مبارزه با ظالمان و نماد عاطفه، محبت و اسلام است.

 

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در بخشی از بیانات و نامه ای که به مردم کوفه می نویسند فلسفه قیام را این چنین بیان می کنند«من خارج می شوم از شهر جدم رسول خدا تا دین الهی  و دین پیامبر را که در حال  نابودی است احیاء کنم و شریعت اسلام را زنده کنم و آیات قرآن را برای مردم بیان کنم و انحرافاتی که مشرکان در دین خدا ایجاد کردن به سر جای خود برگردانم و حقوق مسلمین را که در حال پایمال شدن است احیاء کنم و اصول و فروع دین را برپا بدارم.»

 

تروریست ها باقی مانده های یزید و بی امیه است

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به ترورهای اخیر در آستانه اربعین حسینی گفت: تروریست ها باقی مانده هایی از یزید و بنی امیه و انسان های خود فروخته و مزدوران بین المللی دست پرورده انگلیس و آمریکا هستند که به نام گروه سلفی و وهابی که ریشه اسلامی ندارند، دست به جنایت می زنند.

 

وی تأکید کرد: تروریست ها از یهود بدترند، دست پرورده شیاطین بزرگ جهانی هستند و از سوی مستکبران عالم حمایت می شوند تا در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کرده و  زمینه حضور بیگانگان در خاورمیانه را توجیه کنند.

 

به گفته حجت الاسلام قهرمانی، مستکبران جهانی می خواهند با این اقدامات جنایتکارانه زمینه بدبینی به اسلام را در جهان فراهم کنند و جلوی جهانی شدن اسلام را بگیرند، اسلامی که این ها ارائه می کنند یک اسلام خشن و بسیار بی رحم است.

 

 وی با بیان این که ترور و کشتار مردم مسلمان نمی تواند مانع حب و یاد حسن (ع) در دلها شود، خاطرنشان کرد: همچنان که پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و امروز جهانیان به این موضوع پی برده و انشاءا... به این کشتی سوار می شوند تا از شر سلفیون و وهابیون که به نام اسلام بی دینی می کنند رها شوند.

 

حجت الاسلام قهرمانی خواستار هشیاری و حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمان شد و گفت: دشمنان می خواهند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند، شیعیان باید حساب این گروه ها را از برادران اهل تسنن جدا کرده وبا حفظ وحدت دست دوستی و مودت داده و در برابر مستکبران صهیونیسم و یهود ایستادگی کنند تا شاهد نابودی این فرقه های ضاله باشیم که آخرین نفس های خود را می کشند.

 

استعمارگران دیروز و امروز پایه گذاران حقوق بشر هستند

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با ابراز تاسف از سکوت مجامع بین المللی اذعان کرد: امروزه مجامع بین المللی در حیطه ی قدرت های بزرگ است، استعمارگران دیروز و امروز در واقع پایه گذاران حقوق بشر در جهان اند، مدعیان حقوق بشر دستانشان به خون بشر آلوده است امروز این ها متولیان امنیت جهانی هستند متولیان حمایت از گروه های مستضعف و محروم هستند. آمریکا به عنوان سردسته جنایتکاران جهانی است فرانسه و انگلستان و سایر کشور هایی که مدعی حقوق بشرند و مدعی اداره و مدیریت جهانی هستند امروز بیشترین جنایت را در دنیا مرتکب شده اند.

 

وی تاکید کرد: مستکبران می خواهند با حمایت از گرو های تند رو و جنایت کاران ، چهره صلح طلب اسلام را مخدوش کرده و کشور های اسلامی را با هم درگیر کنند تا به اهداف ننگین خود ادامه داده و کشور های اسلامی را بیشتر چپاول کنند در این حال مسلمانان باید با هوشیاری و آگاهی در برابر توطئه های مستکبران عالم ایستادگی کرده و از فرامین رهبر دانا و عالم تبعیت کنند تا حقوق پایمال شده مسلمانان احیاء شود./936/پ202/س

 

ارسال نظرات