۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۹۳۰۶۰
همزمان با اربعین حسینی صورت گرفت؛

پیاده روی پرشور عاشقان امام حسین در قم

خبرگزاری رسا ـ عاشقان و دلسوختگان امام حسین(ع) همزمان با اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران پیاده روی کرده و در عزای امام حسین(ع) به سر و سینه زدند.
پياده روي بين الحرمين قم در اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با اربعین حسین مردم مؤمن و ولایت مدار قم به همراه زائران کریمه اهل بیت، از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده روی کرده و بین الحرمین دیگری را در اذهان زنده کردند.

بر اساس این گزارش، پیاده روی زائران و مجاوران پس از اقامه نماز جماعت و قرائت زیارت اربعین،‌ از حرم کریمه اهل بیت آغاز و تا مسجد مقدس جمکران ادامه داشت.

دسته‌های عزاداری صبح امروز از نقاط مختلف شهر مقدس قم خود را به حرم حضرت معصومه(س) رساندند و با تسلیت به ایشان خود را برای مراسم پیاده روی آماده کردند.

زائران و عزادارن مسیر هفت کیلومتری حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران را با پای پیاده پیموده و در این مسیر به یاد اسارت اهل بیت(ع) به سر و سینه زده و عزاداری کردند.

خیل عزاداران و عاشقان امام حسین(ع) پس از طی مسیر بلوار پیامبر اعظم خود را به مسجد مقدس جمکران رساندند و با تسلیت به امام عصر(عج) در صحن اصلی این مسجد به عزاداری پرداخته و در رثای امام حسین(ع) و یاران با وفایشان به سر و سینه زدند.

عزاداران و دلدادگان حسینی در حالی به صحن اصلی جمکران رسیدند که خیل عظیمی از مردم در بیرون از صحن و در مسیر حضور داشته و به عزاداری مشغول بودند.

در پایان این راهپیمایی عظیم و در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم در جمع عزادران حسینی به ایراد سخن پرداخت و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت نیز در رثای مظلومیت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان به ذکر مصیبت پرداختند.

همچنین پیش از ظهر امروز مراسم عزاداری و مرثیه سرایی در بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان استانی برگزار شد و سخنرانان در این مراسم‌ها به تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و روشنگری‌های حضرت زینب(س) در دوران اسارت پرداختند./927/پ202/س

ارسال نظرات