۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۹۴۲۵۴
حجت الاسلام روحانی:

بی حجابی و بدحجابی ثمره تمدن غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اظهار نگرانی از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه این موضوع را نگران کننده دانست و گفت: بی حجابی و بدحجابی فاضلاب تمدن غرب است که به سوی کشورهایی نظیر ما روانه می شود و متأسفانه برخی ها ندانسته در این فاضلاب در حال غرق شدن هستند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به 17دی ماه سالروز کشف حجاب رضاخانی تصریح کرد: روز هفدهم دی ماه سالروز یادآوری خاطرات تلخی است که کوهی از تأثر و تألم را در اذهان ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به این که از عواملی که استکبار رضاخان را در ایران به قدرت رساند اجرای کامل برنامه های استکبار در کشور بود، خاطرنشان کرد: دست های آلوده، خبیث و رزل رضاخان را به قدرت رساندند تا فرمان های آنان را برای هویت زدایی و وابستگی هر چه بیشتر جامعه ایران به غرب فراهم کند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به بیان تاریخی این رویداد پرداخت و گفت: سفر رضاخان به ترکیه در سال 1314 و ملاقات با آتاتورک آغازی بر دستورات خشن رضاخان برای حجاب زدایی از زنان و تغییر لباس در کشور بود.

 

حجت الاسلام روحانی بهانه حجاب زدایی را رفتن به سوی تمدن بیان کرد و افزود: جهان غرب با استفاده از عمال خود در ایران علم و تمدن را برای خود نگه داشتند و فاضلاب خود را که همان شراب خواری و بی حجابی بود به سمت ما ریختند.

 

وی با بیان این مطلب که فرهنگ رعایت عفاف و حجاب در جامعه آن روز ایران نهادینه شده بود تصریح کرد: در میان خاطرات تلخ کشف حجاب می بینیم که همسر نخست وزیر رضاخان به دلیل کشف حجاب اجباری از شدت ناراحتی از دنیا می رود.

 

این استاد حوزه علمیه بابل به تشریح علل مقاومت مردمی در خصوص کشف حجاب پرداخت و گفت: برخی از مردم که حتی پایبندی به  شریعت و دین و احکام دینی نداشتند که حاضر به پذیرفتن کشف حجاب نبودند زیرا فرهنگ حجاب علاوه بر اسلامی بودن ریشه در فرهنگی ایرانی دارد.

 

وی انقلاب اسلامی را احیاء کننده ارزش های دینی و الهی و در رأس آن حجاب دانست و بر پاسداشت مجدد این ارزش ها تاکید کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اظهار نگرانی از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه این موضوع را نگران کننده دانست و گفت: بی حجابی و بدحجابی فاضلاب تمدن غرب است که به سوی کشورهایی نظیر ما روانه می شود و متاسفانه برخی ها ندانسته در این فاضلاب در حال غرق شدن هستند.

 

حجت الاسلام روحانی تبیین فرهنگ حجاب را مسؤولیتی همگانی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده ها، مربیان و تأثیرگزاران عرصه فرهنگی باید در تببین فرهنگ حجاب تلاش کنند اما مسؤولیت اصلی با دولت است.

 

وی خواستار جدیت و تلاش بیشتر از سوی مسؤولان اجرایی شد و گفت: موضوع حجاب و عفاف مقوله است که بیشتر باید مورد توجه دولت قرار بگیرد و انتظار حرکتی شایسته در این زمینه داریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات