۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۹۴۵۶۷
امام جمعه قم:

با بخشی نگری وحدت امت اسلام را خدشه دار نکنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم وحدت را از ضروریات دنیای اسلام خواند و گفت:‌ امروز دنیای اسلام دچار مشکلات جدی است، نباید بخشی نگر باشیم و باید به تمام نیازهای جهان اسلام بنگریم.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، قیام 19 دی مردم قم را بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی داست و گفت: مردم قم حق بزرگی بر گردن ملت ایران داشتند زیرا خط شکنان حوادثی همچون 15 خرداد 42 نیز بودند و پس از انقلاب نیز حماسه‌های فراوانی همچون 9 دی را آفریدند.

وی دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت قیام 19 دی را مورد توجه قرار داد و افزود: رهبری در این دیدار فرمودند؛ ما استقلال خود را حفظ کرده اما دست از دیپلماسی هم بر نمی‌داریم.

امام جمعه قم افزود: جمهوری اسلامی هر جا لازم باشد برای دفع شر دشمنان وارد مذاکره می‌شود از این رو آنها نباید آنها افکار دیگری را در سر بپرورانند.

وحدت از ضروریات دنیای اسلام است

وی با اشاره به هفته وحدت، وحدت را از ضروریات دنیای اسلام خواند و گفت:‌ امروز دنیای اسلام دچار مشکلات جدی است نباید بخشی نگر باشیم و باید به تمام نیازهای جهان اسلام بنگریم.

امام جمعه قم با بیان این‌که نظام سلطه با تمام وجود علیه جهان اسلام و مسلمانان برنامه ریزی می‌کند، اظهار کرد:‌ پول‌ها، دلارها و اسلحه‌ها صرف از بین بردن نیروی جامعه اسلامی در سوریه، عراق، بحرین و افغانستان می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دولت‌های به ظاهر اسلامی با دشمنان اسلام همدست شده‌اند، افزود:‌ برخی از کشورهای اسلامی به خاطر این‌که ارادت و نوکری خود را به اربابانشان بفهمانند با اسرائیل غاصب برای مقابله با کشورهای اسلامی همپیمان می‌شوند و این اوج یک فاجعه است.

توجه امت‌های اسلامی به ظرفیت‌های خود برای رسیدن به عزت

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مسلمانان به خوبی از ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کنند، گفت: اگر می‌خواهیم مجد و شکوه گذشته و تمدن اسلامی را که مد نظر رهبری است به دست بیاوریم باید به مسأله وحدت اسلامی توجه ویژه داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تشکیل پلیس ضد شیعه در کشور مالزی، تأکید کرد:‌ نفس طرح این سخن و انعکاس آن در رسانه‌های بین المللی به هیچ وجه مناسب نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: شیعیان خیرخواه امت اسلامی هستند و جای تأسف دارد که کشوری با شیعیان مقابله می‌کند اما با رژیم صهیونیستی کاری ندارد.

پیامبر محور وحدت اسلامی

وی با تأکید بر این‌که امروز پیامبر(ص) محور امت اسلام هستند،‌ گفت: ما باید حول محور اسلام، قرآن، کعبه و پیامبر(ص) پیام خود را به دنیا ابلاغ کنیم و در این راه نخبگان سیاسی، دینی، دانشگاهی و حوزوی باید بسیج شوند و فرهنگ وحدت را در جامعه منعکس کنند.

امام جمعه قم تشییع شهدای گمنام در قم را سبب عطر افشانی آنها و ایجاد معنویت در شهر دانست و گفت: این شهدا را نباید گمنام نامید چون آنها نزد پرودگار خود شناخته شده هستند.

وی در ادامه خطبه دوم با اشاره به نهم ربیع‌الاول و سالروز ولایت و امامت امام زمان(ع)، این مناسبت فرخنده را به ارادتمندان اهل بیت(ع) تبریک گفت.

امام جمعه قم سالروز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) در راه پیامبر و حفظ اسلام همه چیز خود را فدا و اموال خود را در این را خرج کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به 26 دی ماه سال 57 ، خاطرنشان کرد:‌ در این روز محمد رضا شاه از کشور گریخت و در 12 بهمن ماه امام خمینی(ره) وارد میهن اسلامی شد.

ویژگی‌های امام حسن عسکری

امام جمعه قم در خطبه نخست با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: امام حسن عسکری(ع) در دوران خلفا برای این‌که تحت مراقبت فرماندهان و نیروهای امنیتی خلفای عباسی باشد در لشگرگاه و پادگان به سر می‌بردند.

وی با اشاره به اهمیت ویژه امام حسن عسکری(ع) به مسأله عبادت، ابراز کرد: امام حسن عسکری(ع) زمانی که اذان گفته می‌شد، هیچ کاری را بر نماز مقدم نمی‌کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تأثیرگذاری ائمه اطهار(ع) بر روی مردم، خاطرنشان کرد:‌ دو نفر از سخت گیرترین افراد را برای مراقبت از امام عسکری(ع) گماشته بودند اما این دو نفر آنچنان تحت تأثیر فضای اخلاقی و معنوی امام(ع) قرار گرفته بودند که به جایگاه مهمی از نظر عبادی رسیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت الگو گیری از سیره امامان معصوم(ع) تأکید کرد و گفت: مغازه‌داران، ادارات و جامعه ما خوب است که در وقت نماز کارهای دیگر را کنار گذاشته و نماز را به جماعت اقامه کنند، در چنین صورتی کسانی که وارد شهر می‌شوند فضای جامعه را دینی می‌بینند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خوب است در ادارات ما مساجدی باشد که مسؤولان و مراجعه کنندگان در کنار هم نماز را به جماعت اقامه کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که نقل فضائل امامان معصوم(ع) به تنهایی کفایت نمی‌کند، اظهار کرد:‌ ما باید از سیره اهل بیت(ع) الگو برداری کنیم و در عمل ارادت خود را به ایشان نشان دهیم.

امام جمعه قم یکی دیگر از ویژگی‌های امام حسن عسکری(ع) را سخاوت دانست و افزود: بخل در زندگی امام حسن عسکری(ع) راه نداشت و ایشان در برابر مردم بسیار سخاوتمند بودند./927/پ201/ج

ارسال نظرات