۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۶۷۰۳

ترکیه به دنبال منابع طبیعی قبرس

خبرگزاری رسا ـ وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه بر مغایرت فعالیت های اکتشافی بخش یونانی تبار قبرس با حقوق بین الملی در مناطق مورد مناقشه تاکید کرد.
کشور غير يکپارچه قبرس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ تی.آر.تی در خبری گفت: در خلال دیدار 2 روزه تانر ییلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از جمهوری ترک قبرس شمالی، موضوعات ذیربط با انرژی میان دو کشور مورد گفتگو قرار گرفت.
به گزارش این خبرگزاری؛ در این دیدار تلاشهای مربوط به اکتشاف گاز طبیعی، انتقال برق از ترکیه به جمهوری ترک قبرس شمالی و نیز استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت.
ییلدیز در گفتگوی ویژه با کانال تی آر تی خبر، اظهار داشت: جزیره قبرس در خصوص استفاده از انرژی های قابل تجدید، از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.
ییلدیز با بیان اینکه فعالیتهای اکتشافی کشتی "بارباروس خیرالدین پاشا" در آب های جمهوری ترک قبرس شمالی برای جستجوی نفت و گاز طبیعی همچنان ادامه دارد افزود: در پایان این فعالیت ها، نقشه منابع زیر زمینی جمهوری ترک قبرس شمالی بطور کامل ترسیم خواهد گردید.
وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه بر مغایرت فعالیت های اکتشافی بخش یونانی تبار قبرس با حقوق بین الملی در مناطق مورد مناقشه نیز تاکید کرد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات