۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۹۶۷۶۰

دیدار فعالان فرهنگ و رسانه خوزستان با آیت الله موسوی جزایری

خبرگزاری رسا ـ فعالان فرهنگ و رسانه استان خوزستان همزمان با سومین روز از دهه فجر با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.
مراسم ديدار فعالان فرهنگي با آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر فعالان فرهنگ و رسانه استان خوزستان با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در محل حسینیه بقیة‌الله (عج) اهواز دیدار کردند.

اعضای کمیته فرهنگی و هنری، کمیته مساجد، کمیته هیئت و کانون‌های اسلامی و کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی کمیته قرآن، کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی، کمیته مراسم و کمیته نظارت و ارزیابی ستاد دهه فجر خوزستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار ، حجت الاسلام سعید جعفری،سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به نامگذاری ایام الله دهه فجر اظهار داشت: امروز دوشنبه با نام انقلاب اسلامی، خودباوری، نهضت علمی و امید به آیینده نامگذاری  شده است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی آغازی بر پایان ها بود، تصریح کرد:انقلاب شکوهمند اسلامی پایان قرن ها استبداد داخلی و استعمار خارجی و خط بطلانی بر دشمنی با اسلام و ارزش های اصیل ایرانی و تحقیر تاریخی ملت ایرن توسط بیگانگان بود.

حجت الاسلام جعفری در ادامه گفت: انقلاب اسلامی آغازی برای بازگشت به خویشتن و  بازگشت به اسلام ناب محمدی و شروعی برای برای تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و حرکت به سمت تمدن اسلامی بود.

وی با بیان این که حرکت در مسیر آرمان های نظام تنها با چراغ بصیرت امکان پذیر است، گفت: بصیرت افزایی و درک صحیح حقایق از عوامل شناخت مسیر صحیح است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، تبعیت از ولی فقیه را از شرایط تشخیص راه صحیح دانست و افزود: وجود آرامش و امنیت در کشور مرهون اتحاد است

حجت الاسلام جعفری با بیان این که وحدت کلمه می تواند مشت محکمی بر دهان مستکبران باشد، خاطر نشان کرد: نسل سوم انقلاب را که جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند همانند نسل اول و دوم در راه آرمان های نظام اسلامی حرکت می کنند

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با تشکر از زحمات کمیته های فعال در گرامیداشت ایام الله دهه فجر در خوزستان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب و اجرای برنامه گوناگون در مدارس

حجت الاسلام جعفری پخش ویژه برنامه هایی در صدا و سیما را از دیگر اقدامات جهت بزرگداشت ایام الله دهه فجر دانست و افزود: انشاأ الله در روز 22 بهمن شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی باشیم.

خاطره ای از ساخت بمب دستی

در بخش دیگری از این مراسم، منصور امین، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به بیان خاطره ای از روزهای اوایل انقلاب و حال و هوای دانشجویان اهوازی در آن روزها پرداخت.

وی در قسمتی از خاطرات خود گفت: در آن زمان به همراه دیگر دوستان به این فکر افتادیم که یک بمب دستی طراحی کنیم که با استفاده از آن به ماشین های نظامی رژیم شاه حمله کنیم و نگذاریم که این ماشین ها مانع برگزاری راهپیمایی ها شوند.

وی در ادامه گفت:  مقدار زیادی از مواد شیمیایی را از آزمایشگاه گروه شیمی دانشگاه شهید چمران برداشتیم و پتاسیم کلرید و اسید را در محفظه ای در کنار بنزین قرار دادیم و یک بمب دستی را امتحان کردیم و دیدیم که به خوبی جواب می دهد و زمانی که پرتاب می شد، موجب آتش سوزی می شد.

امین در ادامه خاطره خود تصریح کرد: تعداد زیادی از این بمب ها را آماده کردیم و روی پشت بام خانه جاسازی کردیم تا زمانی که ماشین های نظامی در خیابان حرکت می کنند، آنها را بر سر ماشین ها بریزیم، ولی درست پیش از برپایی راهپیمایی، من را دستگیر کردند و این نقشه اجرا نشد.

وی در پایان گفت: با این وجود از این روش در مراحل بعدی استفاده کردیم و توانستیم در چند مورد و با این ترکیب که به دست آورده بودیم، ماشین های نظامی رژیم شاه را آتش بزنیم./9464/پ202/س

ارسال نظرات