۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۹۷۴۵۹
مدیر کل اوقاف سمنان خبر داد؛

وجود بارگاه 134 امامزاده دارای شناسنامه در سطح استان سمنان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بقاع متبرکه 134 امامزاده در استان سمنان وجود دارد که همگی دارای شناسنامه هستند که با نظارت این اداره کل و خدمات بی‌دریغ خادمان و هیأت امناء به‌عنوان پاسداران و حافظان این سرمایه‌های معنوی اداره می‌شوند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان شب گذشته در گردهمایی بزرگ هیأت امناء و خادمان بقاء متبرکه استان سمنان که در محل امام‌زاده قاسم(ع) و زینبیه شهرستان دامغان برگزار‌شد اظهار داشت: پاسداری از بقاع متبرکه و امام‌زادگان رسالتی بسیار مهم است که ما در کنار یکدیگر آن را به‌عهده داریم و باید بکوشیم تلاش و فعالیت ما هم‌طراز با اهمیت والای این اماکن مقدس در فرهنگ دینی مردم باشد.

 

وی تقویت بیش از پیش جایگاه امام‌زادگان و بقاع متبرکه به‌عنوان قطب‌های فرهنگی کشور با همت ادارات اوقاف، هیأت امناء و خادمان و فعالان این عرصه را امری ضروری خواند و افزود: بارگاه مطهر امام‌زادگان در شکل‌گیری اندیشه دینی و اسلامی ملت ما بسیار تأثیر‌گذار بوده و اکنون نیز می‌توانند در معنویت بخشی و سالم سازی فضای فرهنگی جامعه نقشی بسزا ایفا کنند.

 

حجت الاسلام واحدی با اشاره به فعالیت 670 نفر به‌عنوان هیئت امناء امام‌زادگان و بقاع متبرکه در این استان، خاطر‌نشان کرد: پنج‌هزار موقوفه در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 659 موقوفه غیر متصرفی است و 800 مسجد نیز در این استان زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود.

 

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان وجود این تعداد بقاع متبرکه و بارگاه مطهر امام‌زادگان در سطح این استان را یک سرمایه و فرصت معنوی عظیم دانست و تصریح‌کرد: بدون تردید ادارات اوقاف تنها با همکاری بی‌دریغ شما خادمان با اخلاص فرهنگ دینی و اهل‌بیت(ع) می‌توانند زمینه بهره‌گیری از این ذخائر معنوی را بیش از پیش در جامعه فراهم کنند.

 

در این نشست معاونان بخش‌های مختلف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان هریک با ارائه توضیحاتی مسائل مرتبط با ارائه حراست، پاسداری و رعایت شئون و مسائل شرعی مربوط به امام‌زادگان و بقاع متبرکه را مطرح و از خادمان و اعضای هیأت امناء خواستند این موارد را در دستور کار خود قرار دهند.

 

گفتنی‌ است، این گردهمایی با حضور 400 نفر از خادمان و اعضای هیأت امناء بقاع متبرکه و امام‌زادگان استان سمنان به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان برگزار شد./977/پ203/ب

ارسال نظرات