۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۹۸۰۱۰

هشدار امام جمعه اهل سنت زاهدان به گروگان‌گیرها

خبرگزاری رسا ـ مولوی عبدالحمید با محکوم کردن گروگان‌گیری اخیر که تعدادی از مرزبان ایران به گروگان گرفته شدند، گفت: در تمامی شرایط، به ویژه در شرایط کنونی کشور که ملت ایران، اعم از اقوام و مذاهب به آینده کشور امیدوار شده اند، راه بندانی، گروگان‌گیری و ایجاد ناامنی به هیچ وجه، درست نیست.
مولوي عبدالحميد

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان  به نقل از دفتر مسجد مکی اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه این مسجد گفت: گروگانگیری تحت هر شرایط و عنوان و انگیزه ای انجام گیرد نادرست است چرا که ایجاد ناامنی مانع سرمایه گذاری سرمایه گذاران در استان می شود که این موضوع به ضرر مردم استان، اعم از شیعه و سنی است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: کسانی که در داخل یا خارج از مرزها دنبال بمب‌گذاری، گروگان‌گیری و ایجاد هرگونه ناامنی هستند بدانند که ایجاد ناامنی ظلم بزرگی به جامعه اهل سنت بوده و به ضرر ملت ایران است. جامعه اهل سنت در سیستان و بلوچستان و در سطح ایران ناامنی و گروگانگیری را قبول نکرده و هر کسی که دست به گروگان‌گیری و ناامنی می زند را محکوم می کنند، افرادی که دست به گروگان‌گیری می زنند دوراندیشی ندارند، این افراد باید به فضای کنونی کشور که به حرف ملت گوش داده شده و حرف مخالفان شنیده می شود، فکر کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: توصیه خیرخواهانه بنده به گروگان‌گیران این است که دست از این کارها بردارند و گروگان‌ها را آزاد کنند. اینها سربازان و مرزبانان جمهوری اسلامی بوده و خانواده آنها و همه ملت نگران آنها هستند. بنده خیرخواه همه شما و حتی خیرخواه مخالفان خود هستم. بنده در مسیر خیرخواهی ملت ایران اعم از شیعه و سنی فکر می کنم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در ایران شرایطی حاکم است که به حرف مخالفان توجه شده و فضای گفتمان در کشور حاکم است و مخالفان در هرجای دنیا که هستند می توانند با مسئولین گفتمان داشته باشند،‌ اما در کشور و استان ناامنی ایجاد نکنند. ما خواهان امنیت بوده و ناامنی را نمی پذیریم چرا که گروگان‌گیری و ایجاد ناامنی ظلم بزرگی به جامعه اهل سنت بوده و به ضرر ملت ایران است./940./د101/س

 

ارسال نظرات