۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۹۸۲۸۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

سعادت انسان در گرو اطاعت از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی اطاعت از رهبری و مراجع تقلید را خواست الهی دانست و گفت: همه باید از ولایت فقیه اطاعت کنیم و بدانیم که سعادت ما در گرو این امر است.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌ گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان وزارت دفاع سراسر کشور، یکی از راه‌های رسیدن به خدا را بررسی آثار و نشانه‌های الهی دانست و گفت: توجه به آثار و نشانه‌های الهی انسان را بیشتر با خدا آشنا می‌کند.

وی با اشاره به آیات قرآن، ابراز کرد: خداوند در قرآن سیر تکامل انسان را بیان می‌کند و همه چیز انسان و عالم هستی و تدبیر امور را از وجود خداوند می‌داند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که روزی هر فردی مشخص است و باید برای به دست آوردن آن تلاش کند، اظهار کرد: خداوند فرموده برای به دست آوردن روزی غصه نخورید و به دنبال عبادت و بندگی خدا باشید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت تهذیب نفس تأکید کرد و گفت: انسان با پیروی از دستورات الهی و تهذیب نفس به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد.

وی اطاعت از رهبری و مراجع تقلید را خواست الهی دانست و افزود: همه باید از ولایت فقیه اطاعت کنیم و بدانیم که سعادت ما در گرو این امر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: یکی از افتخارات ما این است که در مملکت امام زمان(عج) زندگی می‌کنیم از این رو باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مورد رضایت ایشان باشیم.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که انسان در همه امور باید رضایت الهی را مد نظر قرار دهد،‌ افزود: امام حسین(ع) برای رضای الهی به همراه یاران و خانواده به جنگ کسانی رفت که می‌دانست کشته می‌شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات