۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۹۸۵۴۶
در سال 93؛

طرح قرآنی بزرگ نور ساطع در خوزستان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از اجرا و برگزاری طرح قرآنی بزرگ نور ساطع در سال جدید ویژه نوجوانان و جوانان خبرداد.
قرآن کريم

حجت‌الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، با اشاره به این که مقدمات اجرای طرح قرآنی«نور ساطع» در پایان سال 92 برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این طرح در سال جدید اجرا خواهد شد.


وی با بیان این که طرح قرآنی نور ساطع با 700 موضوع تفسیری و بیش از 7 هزار واژه از قرآن کریم در خوزستان اجرا می‌شود، ابراز داشت: این طرح بزرگ قرآنی برای نخستین بار در استان خوزستان ویژه نسل جوان اجرا می شود.


حجت الاسلام بلک همچنین در ادامه با تأکید بر گسترش فعالیت های قرآنی در کشور و به ویژه در استان تصریح کرد: در کشور فرهنگ انس با قرآن افزایش یافته و براساس ارزیابی جوانان در این زمینه، تمایل به مباحث و معارف قرآنی مشهود است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که پرداختن به مباحث تفسیر در جایگاه خود امر بسیار تخصصی است، خاطرنشان کرد: معنای فراگیر بودن طرح آن است که بتوانیم از اساتید مجرب، فضلا و علمایی که بتوانند عهده‌دار مسأله بیان تفسیر شوند به این منظور بهره‌مند شویم؛ بنابراین نخستین فضای مناسب برای اجرای این طرح مساجد خواهد بود.


حجت الاسلام بلک اظهار داشت: امیدواریم با توجه به مقدماتی که در پایان سال 92 فراهم شده از آغاز سال 93 این طرح قرآنی نور ساطع با جدیت آغاز و شاهد برگزاری حلقه ها و جلسات قابل توجه تفسیر باشیم.


وی افزود: طبیعی است که چنین حرکتی نیاز به مقدمات و محتواهای مورد نیاز دارد که امیدواریم تا پایان سال 92 تکمیل و زمان‌ بندی اجرای طرح هم در سال 93 خواهد بود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که بیش از یک هزار مسجد تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت، گفت: این طرح حرکت آغازی برای گسترش هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی است و زمینه‌ای فراهم می شود تا مردم ما از زلال حکمت‌های قرآنی درس‌های فراوان و مفید بهره‌مند شوند./9458/ت303/ب

ارسال نظرات