۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۹۹۲۵۴
مدیر حوزه علمیه اباصالح المهدی اصفهان:

فعالیت سایت های ضد اخلاقی با گسترش زندگی وحیانی محور کاری از پیش نمی‌رود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: اگر به آنچه از آیات و روایات در مورد تکیه بر خداوند در امورات مختلف عمل کنیم دیگر هیچ سایت بیگانه و شبکه ماهواره ای نمی تواند کاری از پیش ببرد.
حجت الاسلام کشکولي

حجت الاسلام عبدالکریم کشکولی، مدیر مدرسه علمیه اباصالح المهدی اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون نقش مربیان و مسؤولان فرهنگی جامعه گفت: در آیات قرآنی به وضوح خداوند مسیر را برای مسؤولان فرهنگی ترسیم کرده و آن پرداختن به تزکیه و تعلیم در کنار همدیگر است.

 

وی سرمایه اصلی ما را معلومات و دانسته های ما از آیات و روایات دانست و ابراز داشت: اگر به آنچه از آیات و روایات در مورد تکیه بر خداوند در امورات مختلف عمل کنیم دیگر هیچ سایت بیگانه و شبکه ماهواره ای نمی تواند کاری از پیش ببرد.

 

این استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: اگر به آن چه که دشمنان برای ما تدارک می بینند به صورت فرصت نگاه شود، بیشتر آنها حل می شود، اما اگر به چشم تهدید با آن نگاه شود، تازه چه کنم ها شروع می شود.

 

حجت الاسلام کشکولی با اشاره به دلگرمی‌هایی که خداوند در لحظات حساس به پیغمبرش می داد، افزود: مسأله ای خیلی مهم است عمل به وظیفه است و این عمل به وظیفه طبق نص صریح آیه قرآن باعث می شود«کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن اللّه» پیش بیاید.

 

وی با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی به عنوان عصاره قرآن در ایران تجلی پیدا کردتا روح سرگردان ایمان از جسم پاینده ایران خودش را پیدا کند، تصریح کرد: تمام این پیشرفت‌ها و مقاومت ها از اثرات همراهی با قرآن است.

 

مدیر مدرسه علمیه اباصالح المهدی اصفهان در ادامه گفت: وقتی که از همراهی با قرآن فاصله گرفتیم، قدرت تزکیه از ما گرفته می شود و رو به زوال می رویم، آن وقت اگر تمام ابزارها را هم در دست داشته باشیم راه به جایی نمی بریم.

 

وی در پایان با اشاره به زندگی شهید جلال افشار، این اسوه اخلاق عملی در کارهای فرهنگی گفت: جلال افشار دائماً می گفت «مربی باید مربا باشد» تا بتواند با نسل جوان ارتباط برقرار کند، پس باید قبل از تربیت به تزکیه پرداخته شود./939/ت302/س

ارسال نظرات