۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۹۹۸۱۱
رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان:

حوزه‌های علمیه خاستگاه فضائل اخلاقی و معنوی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان، حوزه های علمیه را خواستگاه فضائل اخلاقی و معنوی برشمرد و تصریح کرد: حوزه های علمیه در تاریخ، همواره پاسدار و منادی ارزش های متعالی، رفتار، منش انسانی و اسلامی بوده اند.
رييس اداره تهذيب حوزه علميه گلستان

حجت‏الاسلام نادعلی رضایی، رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان  با بیان این که تهذیب و توجه به مباحث اخلاقی از ابتدای شکل گیری حوزه های علمیه مورد توجه علما و بزرگان دینی بوده است، گفت: هر فردی که به کار علمی می پردازد هم زمان با فراگرفتن مسائل علمی، به تعلیم و تعلم مسائل اخلاقی و علوم معنوی نیازمند است و این امر برای طلاب و روحانیان به دلیل وظایف ذاتی که بر عهده دارند ضرورت دو چندان دارد.

 

حجت الاسلام رضایی حوزه های علمیه را خواستگاه فضائل اخلاقی و معنوی برشمرد و تصریح کرد: حوزه های علمیه در تاریخ، همواره پاسدار و منادی ارزش های متعالی، رفتار، منش انسانی و اسلامی بوده اند.

 

رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان، توجه به اخلاق و تهذیب را یک اصل مهم برشمرد و بیان داشت: طلبه مذهب مهم ترین نیاز جامعه اسلامی است.حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود با بیان این که معنویت و اخلاق به عنوان بخشی از هویت و موجودیت یک طلبه پیوندی ناگسستنی با وی دارد، تصریح کرد: شاخصه عالم دینی، احیای معنویات و ارزش های والا و گسترش آنها در عموم جامعه است.

 

وی پرداختن به علم اخلاق و اهمیت دادن به مباحث اخلاقی در حوزه را امری اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی و شاخصه های اصلی حوزه های علمیه داشتن مربی اخلاق و برگزاری جلساتی اخلاقی است.

 

رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان با بیان این که توجه به اخلاق در حوزه علمیه یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید است، گفت: باید از ظرفیت های موجود در جهت گسترش توجه به اخلاق در حوزه های علمیه بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کلاس های اخلاق از هفدهم اسفند در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این کلاس‏ها تا روز چهارشنبه، بیست و یکم اسفند، ادامه دارند.

 

وی تعداد مدارس علمیه استان که کلاس‏های اخلاق در آنها برگزار می‏شود را 12 مدرسه اعلام و خاطرنشان کرد: مدارس علمیه شهرهای گرگان، بندرگز، بندرترکمن، علی‏آبادکتول، خان‏ببین، کردکوی و انبارالوم میزبان اساتید اعزامی از قم هستند.

 

رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان، اهداف برگزاری این کلاس‏ها را ایجاد انگیزه در طلاب برای اقامه نماز به ویژه نماز شب و آشنایی با عواقب و آثار گناه در زندگی برشمرد.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: افزون بر این یک دوره کلاس اخلاق ویژه طلاب مدارس علمیه امام خمینی(ره)، سفیران هدایت و امام جعفر صادق(ع) گرگان و سفیران هدایت آزادشهر نیز در ابتدای همین ماه برگزار شد./950/ت302/س

ارسال نظرات