۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۱۹۴
امام جمعه قم:

بان کی مون و اشتون بهتر است به نقض حقوق بشر در غرب بپردازند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که ملت ایران به سخنان غیر مسؤولانه اشتون، بان ‌کی مون و اوباما ارزش قائل نیست، گفت: کاترین اشتون و دبیر کل سازمان ملل متحد با بی شرمی کامل فجایع کشورهای اسلامی را می‌دانند ولی سخنی نمی‌گویند.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سفر کاترین اشتون به جمهوری اسلامی ایران،‌ گفت: این سفر که برای ادامه گفتمان 1+5 و توسعه روابط با اروپا صورت گرفته بود با سخنان غیر مسؤولانه و دیدار مشکوک نماینده ویژه اتحادیه اروپا با برخی از فتنه گران همراه بود.


وی ادامه داد: دیدار مشکوک و سخنان غیر مسؤولانه فرستاده ویژه اتحادیه اروپا، با ضمیمه شدن به سخنان مداخله جویانه دبیر کل سازمان ملل متحد و توهین به رییس جمهور کشورمان با واکنش‌های گسترده مردم و مسؤولان همراه بود.


امام جمعه قم تأکید کرد: کاترین اشتون و بان کی مون چشمان خود را بر نقص مکرر حقوق بشر از سوی آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی که هم اکنون با موشک باران و تجاوز به سرزمین غزه ادامه دارد بسته‌اند.


وی افزود: آن چه امروز در آفریقا از کشتار مسلمانان بی گناه از سوی مسیحیان افراطی و کشور مسلمان و مظلوم بحرین صورت می‌گیرد از مصادیق روشن نقص حقوق بشر است.

ملت ایران به سخنان غیر مسؤولانه اشتون، بان ‌کی مون و اوباما ارزش قائل نیستند


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، فجایع و کشتار در کشورهای اسلامی همانند عراق، افغانستان، پاکستان، مصر و‌ میانمار با هدایت آمریکا و صهیونیست‌ها، همچنین ظلم به زندانیان ابوقریب و گونتانامو را از دیگر مصادیق روشن نقض حقوق بشر دانست و خاطرنشان کرد: کاترین اشتون و دبیر کل سازمان ملل با بی شرمی کامل آن‌ها را می‌دانند و می‌بینند، ولی این بی اراده‌های وابسته از کنار این فجایع گذشته و سخنی نمی‌گویند.

وی تصریح کرد: این افراد آیا انتظار دارند ملت ایران اسلامی به آن‌ها خوشبین باشد؟! این در حالی است که رییس جمهور آمریکا با قلم به دست گرفتن مسخره‌ خود حکم تحریم علیه ایران را یک سال دیگر تمدید کرد.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع)، خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا به جمهوری اسلامی ایران و دبیر کل سازمان ملل متحد بدانند ملت آگاه و شجاع ایران برای این اظهارنظرهای غیر مسؤولانه هیچ‌گونه ارزشی قائل نیست.

مشکل فرهنگ ما اظهار نظر افراد بی صلاحیت است

وی افزود: ملت فهیم، با بصیرت و با عزت ایران اسلامی، آمریکا را همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مسأله فرهنگ را از نگرانی‌های دائمی رهبر معظم انقلاب و مراجع دانست و گفت: مشکل اصلی فرهنگ ما این است که عده‌ای در عرصه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی خود را نظریه پرداز می‌دانند که هیچ صلاحیتی در این‌باره نداشته و با اظهارات و مداخله برای کشور هزینه و حاشیه ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: عده‌ای با تسامح و تساهل در عرصه فرهنگ متدینین را ناراحت می‌کنند، حوزه‌های علمیه که رسالت تبیین را بر عهده دارند با توجه به فعالیت‌های دشمن و دخالت افراد بی صلاحیت باید در این عرصه تلاش خود را افزایش دهند، مسؤولان نیز باید به نظرات خیر خواهانه علما توجه کنند.

اکنون چهارشنبه سوری به فاجعه تبدیل شده است


امام جمعه قم درباره اقتصاد مقاومتی نیز، تأکید کرد: اکنون باید تمام دستندکاران با عزم جدی و حرکت جهادی برای این آرمان تلاش کنند، نباید این طرح ملی در حد تمحید و شعار باقی بماند،‌ بلکه باید به صورت گفتمان در جامعه تبدیل شود، تبیین اقتصاد مقاومتی از سوی علما و حوزویان نیز ضروری است.


تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) همچنین با اشاره به چهارشنبه آخر هر سال (چهارشنبه سوری)، بیان داشت: چهارشنبه آخر هر سال تلاش عده‌ای ‌از سود جویان از خدا بی خبر و تبلیغات دشمنان سبب اغفال جوانان و نوجوانان به کارهای خطرناک می‌شود.

وی افزود: بدعت زشت آتش افروزی در گذشته با انگیزه فرح و شادی بنیان شده است که امروز به فاجعه تبدیل شده است، امیدواریم با همکاری مردم و مسؤولان این حرکت زشت مهار شده و سوء استفاده کنندگان ناکام بمانند.

حضرت زهرا الگو امام زمان هستند


امام جمعه قم در ادامه سخنان خود به سالروز رحلت آیت‌الله کاشانی و آیت‌الله بافقی اشاره کرد و گفت: تلاش برای ملی شدن صنعت نفت از جمله کارهای بزرگ آیت‌الله کاشانی بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله بافقی نیز در برخورد با زنان بی‌حجاب دو بار از سوی رژیم پهلوی زندانی و یک بار نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) الگو امام زمان(عج) هستند، تأکید کرد: امسال ایام عید با ایام فاطمیه مصادف شده است، از این‌رو شایسته است با ذکر سختی‌ها و مصیبت‌ها صدیقه کبری(س) در این مصیبت بزرگ با امام زمان(عج) هم دردی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه‌های نخست نیز با تأکید بر حفظ تقوا از سوی مؤمنان، گفت: تقوای الهی باید در تمام زمینه‌ها حفظ شود و سعادت دنیا و آخرت ما به تبعیت محض از خدا و رسول‌الله(ص) بستگی دارد./993/پ201/ج

ارسال نظرات