۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۰۰۸۹۸
امام جمعه قم:

رفتار اخیر غربی‌ها صحت نظر رهبری را برای همگان به اثبات رساند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند «من به غربی‌ها نسبت به مذاکره خوشبین نیستم»، تأکید کرد: به هر میزان که زمان جلوتر می‌رود به درستی و صحت نظر مقام معظم رهبری بیشتر پی می‌بریم.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مردم در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به صدور قطعنامه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: مجلس اروپا قعطنامه‌ای فراتر از مسائل هسته‌ای علیه ایران اسلامی به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: در این قطعنامه اروپاییان از نبود همجنس بازی در جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کردند، مردم شریف با فضلیت و ولایت مداری ملاحضه می‌کنند که دنیا غرب به کجا می‌رود، امروز مسؤولان ما بنا بر مصالحی با این افراد مذاکره می‌کنند واقعا طرف‌های مذاکره ما چه کسانی هستند؟.

امام جمعه قم با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند «من به غربی‌ها نسبت به مذاکره خوشبین نیستم»، تأکید کرد: به هر میزان که زمان جلوتر می‌رود به درستی و صحت نظر مقام معظم رهبری بیشتر پی می‌بریم.

وی افزود: ایشان فرمودند «غربی‌ها به مذاکره هسته‌ای بسنده نکرده و هر روز بهانه جدیدی را بیان می‌کنند»،‌ با مواضع اخیر اروپاییان روشن شد که ریشه اصلی مخالفت غربی‌ها با جمهوری اسلامی ایران بر سر اسلام و ارزش‌های اسلامی، انسانی است، مسأله هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع)، خاطرنشان کرد: اروپاییان با طرح مسأله حقوق بشر و دفاع از فتنه‌گران می‌خواهند فضا سازی کنند تا تیم مذاکره کننده نتواند در فضای سالم به دفاع از حقوق ملت بپردازند.

وی تصریح کرد: ملت ما هزینه دین داری و ولایت مداری خود را پرداخت می‌کند،‌ همان‌گونه که مردم کشورهای اسلامی هزینه مقاومت در برابر غربی‌ها را می‌پردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی نیز، گفت: از مسؤولان فرهنگی کشور انتظار می‌رود با تأسی به این شهید والا مقام، مرزبان هنر اصیل اسلامی باشند و از تهاجم فرهنگی و هنری به انقلاب خودداری کنند، همچنین نگذارند مهاجمان فرهنگ و هنر ما را مورد هدف قرار دهند.

وی در ادامه به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و شهید آمر به معروف و ناهی از منکر شهید خلیلی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم مسؤولان امر با وضع قوانین و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نگذارند این فریضه مهم الهی در جامعه منزوی شود، تا ما بدانیم و ببینیم که امنیت و آرامش کشور به برکت خون شهیدان و آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات آتی افغانستان همانند انتخابات ریأست جمهوری اشاره کرد و بیان داشت: برای نخستین بار است که مردم افغانستان انتخابات آزاد و مردمی را تجریه می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم افغانستان بتوانند در این وظیفه ملی و دینی شخصیتی توانمند در برابر مشکلات، معضلات و قدرت‌های متجاوز انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، اظهار داشت: امروز کشور مسلمان افغانستان وابستگی شدیدی به بیگانگان داشته و در این کشور کشت و صدور مواد مخدر، ‌نام امنی، گروه‌های تروریستی، تفرقه و بیکاری وجود دارد.

وی درباره شعار سال 93 «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نیز، خاطرنشان کرد: شعارهای که رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند راهبرد ما است، از این‌رو باید اهتمام جدی برای عملی سازی این شعار داشته باشیم.

امام جمعه درباره تقارن ایام فاطمیه با تعطیلات نوروز نیز اظهار داشت: خوشبختانه مردم ولایت‌مدار و مؤمن ایران اسلامی حرمت بی بی دو عالم را حفظ کردند، حضرت زهرا(س) با عمر کوتاه خویش بیمه را تا ابد بیمه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه نخست نیز با تأکید بر حفظ تقوا از سوی مؤمنان، نمازگزاران و اقشار مختلف مردم، گفت: تنها توشه برای سفر از دنیا به آخرت تقوا است، انسان بی تقوا بدون زاد و توشه است.

وی ادامه داد: رعایت ادب یکی از امتیازهای انسان از حیوان است، به هر میزان اسنان از انسانیت خود فاصله بگیرد به خوی حیوانی نزدیک می‌شود، اگر حیوانی خواری حیوانی فاصله بگیرد به ادب انسانی نزدیک می‌شود.

امام جمعه قم، ادب را ناشی از ایمان، و مجالست با افراد خوب دانست و اظهار داشت: بی ادبی ناشی از مجالست با جاهلان، بی عقلی و بی ایمانی است که یکی از آداب اسلام رعایت کردن ادب در خانه است، در حرم‌های شریف نیز باید ادب را رعایت کرد.

وی افزود: نبی‌اکرم(ص) به سبب خلق عظیم، رحمت العالمین بودن و حیا داشتن سبب شده بود که ایشان افزون‌بر مقامات و مناسب با مردم کاملا خودمانی برخورد می‌کردند، هیچ شخصیتی در هر مرتبه‌ای نمی‌تواند به بهانه گرفتارهای شغلی حقوق خانواده را نادیده بگیرد./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات