۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۰۱۰۱۳
مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

حوزه های علمیه پرچمدار پیگیری مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، ضمن انتقاد از کم توجهی دولت ها به حوزه های علمیه، گفت: به یقین در رأس تحقق فرهنگ مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه قرار دارند که اگر مورد توجه بیشتر قرار گیرند، تحقق فرهنگ اسلامی در جامعه نیز بهتر صورت می گیرد.
حجت الاسلام احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نخستین نشست ماهانه ائمه جمعه این استان در سال جدید که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با انتقاد از کم توجهی دولت ها به حوزه های علمیه، اظهار داشت: به یقین در رأس تحقق فرهنگ مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه قرار دارند که اگر مورد توجه بیشتر قرار گیرند، تحقق فرهنگ اسلامی در جامعه نیز بهتر صورت می گیرد.

وی کمبود زیرساخت های حوزوی استان را یکی از مشکلات فرهنگی استان بیان کرد و گفت: متأسفانه استان از لحاظ حوزوی در جایگاه خوبی قرار ندارد و به شدت با کمبود زیرساخت مواجه است.

این مقام مسؤول به کمبود روحانی در استان اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج نبود زیرساخت های مناسب حوزوی در استان، کمبود روحانی در بسیاری از روستاها و مناطق محروم است به طوری که بسیاری از طلاب، مراحل تکمیلی و پایه های بالای حوزه را در استان قم می گذرانند و دیگر راغب نیستند به استان باز گردند.

امام جمعه فرخشهر در ادامه بر نقش حوزه های علمیه در تحقق شعار سال 93 تأکید کرد و افزود: حوزه های علمیه مسؤولیت خطیری بر عهده دارند، هم در فرهنگ سازی و هم در معارف اسلامی و دینی و تبیین مسائل اجتماعی و سیاسی می توانند به گسترش فرهنگ جهادی و اقتصاد مقاومتی برای تدبیر و تقدیر معیشت کمک کنند.

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که حوزه های علمیه باید در حوزه عملی و تئوری وارد کار شوند، ادامه داد: در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقتصاد فرهنگی و کارهای فرهنگی دیگر باید برنامه داشته باشیم؛ چرا که بدون برنامه نمی توانیم پیش رویم.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر تقویت همکاری حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: ابتدا باید تعریف روشنی از دانشگاه و حوزه وجود داشته باشد؛ چرا که هم اکنون هر دو نهاد همسو عمل می کنند.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه همواره در دوران حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام نقش اساسی و مؤثری را در هدایت گری و روشنگری داشته و در سالیان متمادی توانسته است شیفتگان علم و معرفت را به راه درست و مستقیم هدایت کند، تصریح کرد: اکنون که جهان اسلام با خیزش ملت های مسلمان، در جهت تحقق اسلام عزیز گام برمی دارد، بیش از هر زمان به حضور حوزه های علمیه کار آمد و روحانیت آگاه و بیدار و زمان شناس نیاز داریم، تا هم راه را نشان دهند و هم توطئه های دشمنان اسلام و مکتب تشیع را به جهانیان گوشزد کنند./9457/پ202/ب

ارسال نظرات