۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۰۱۰۷۷
امام جمعه دامغان:

مظلومیت فرهنگ در کشور نباید تداوم یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: مظلومیت فرهنگ در کشور ما که متأسفانه در تمامی دولت‌ها تداوم داشته نباید ادامه یابد زیرا تنها نتیجه این کم‌توجهی مسؤولان امر، موفقیت دشمن در تهاجم فرهنگی است.
اولين جلسه شوراي اداري شهرستان دامغان در سال 93

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام سید محمود ترابی امام جمعه این شهرستان صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال جدید که با حضور فرماندار، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری دامغان برگزار شد، با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان فرهنگ و اقتصاد اظهار داشت: وضعیت فعلی و ناهنجاری‌های فرهنگی جامعه نتیجه در حاشیه قرار گرفتن فرهنگ و اختصاص باقی مانده ناچیز بودجه حوزه‌های دیگر به این مسئله اساسی جامعه است.

 

وی تصریح کرد: مسؤولان فرهنگی باید با هوشیاری مراقب رخنه‌های دشمن در بین نسل‌های مختلف جامعه باشند و برای حفظ ارزش‌های فرهنگ اسلامی برنامه‌های مدونی را تدوین کنند، زیرا متأسفانه بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور نشانه توانمندی دشمن نیست بلکه ناشی از بی‌برنامگی و کم‌کاری مسؤولان این بخش در ادوار مختلف است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان این مطلب که دشمن امروز به دنبال استحاله فرهنگی و تخریب درونی جامعه اسلامی ما است خاطرنشان کرد: اسلام و ارزش های دینی باید در قلب ملت ما جای داشته باشد زیرا حفظ ظواهر و غافل شدن از اصول اعتقادی نتیجه‌ای جز موفقیت دشمن درپی ندارد.

 

امام جمعه دامغان با انتقاد از عدم حمایت نهادهای فرهنگی از جوانانی که در مجموعه‌های مختلف، با دغدغه  فرهنگ جامعه خالصانه فعالیت می‌کنند، افزود: دولت و دستگاه‌های متصدی امور فرهنگی موظفند زمینه و زیربنای فعالیت‌های فرهنگی را در جامعه فراهم کنند.

 

اختلاط دانشجویان از عوامل اصلی ناهنجاری‌های موجود در دانشگاه‌های کشور است

 

وی با اشاره به این‌که پسوند اسلامی نظام، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی کشور باید عینیت بیشتری یابد، ضمن انتقاد از وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: با پنهان کردن کم کاری خود در این زمینه مشکلی حل نخواهد شد و شرایط فرهنگی این نهادهای جریان ساز جامعه بهبود نمی‌یابد.

 

امام جمعه دامغان اختلاط دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها را عامل بسیاری از ناهنجاری‌های این مراکز عنوان کرد و افزود: توجیهات برخی از مسؤولان در باب عملی نبودن تفکیک جنسیتی در اکثر دانشگاه‌ها و رشته‌ها غیر قابل قبول است، زیرا همان‌گونه که در آموزش و پرورش این مسئله حل شده است در مراکز آموزش عالی نیز قابل حل است.

 

بیانیه مضحک اتحادیه اروپا نمونه‌ای از بهانه‌جویی‌های جدید نظام سلطه است

 

مرتضی علی‌آبادی، فرماندار دامغان نیز در این جلسه با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در قبال کشورمان آن را مضحک و بی‌پایه و اساس خواند و اظهار داشت: این بیانیه و مداخله‌جویی‌ها، اتهام‌زنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های تنظیم کنندگان آن گواهی بر آینده نگری بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر دشمنی همیشگی آنان با اسلام و ایران و سخنان رهبر انقلاب مبنی بر پایان نیافتن بهانه‌جویی‌های دولت‌های غربی حتی در صورت حل مسئله هسته‌ای کشورمان با آنها است.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری مدبرانه سال جدید از سوی رهبر فرزانه انقلاب، همچون سال‌های گذشته، تصریح کرد: مسائلی مهمی که رهبری تحت عنوان شعار یا نام هر یک از سال‌ها مطرح می‌کنند تنها اختصاص به آن 365 روز ندارد و همیشه باید مدنظر و سرلوحه برنامه‌های مردم و مسئولان باشد.

 

فرماندار دامغان با یادآوری اهمیت عزم ملی و مدیریت جهادی مدنظر رهبری جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی در سال 93، خاطر‌نشان کرد: دوران دفاع مقدس نمونه‌ای بارز و درسی بزرگ از عزم ملی مردم ایران بود که با دست خالی و ایمانی مستحکم در برابر هجوم وحشیانه و یکپارچه دشمنان پیدا و پنهان ایستادند و حماسه و افتخار آفریدند.

 

وی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 35 سال گذشته را حاصل فرهنگ اسلامی و ولایی و مدیریت جهادی دانست و تأکید کرد: اگر امروز در علم و فناوری، حوزه‌های پزشکی و دارویی، نانو، هوا و فضا، صنایع دفاعی، انرژی هسته‌ای و حتی مسائل عمرانی شاهد پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان هستیم همه ماحصل تفکر و مدیریت جهادی است که امروز رهبری رجوع بیش از پیش به آن را سبب تعالی جامعه می‌دانند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواست تکریم ارباب رجوع، اخلاق مداری، کار کارشناسی، خدمت صادقانه، خود را خادم ملت دانستن و پذیرش نقد‌های عالمانه و منصفانه را در اخلاق مدیریتی خود نهادینه کنند و افزود: باید اصلاح فرهنگی را از خود و سازمان و مجموعه تحت مدیریتمان آغاز کنیم.

 

علی‌آبادی تصریح کرد: کارهای برزمین مانده بسیاری وجود دارد که نیازمند فرهنگ سازی و رجوع به اقتصاد اسلامی، عزم همگانی و تلاش جهاد‌گونه مدیران دستگاه‌های اجرایی است، باید طوری عمل کنیم که کارنامه حماسه اقتصادی‌مان همچون کارنامه درخشان ملت آگاه ایران در حماسه سیاسی موجب خشنودی امام عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب شود.

 

وی از مدیران دستگاه‌های دولتی شهرستان دامغان خواست با مطالعه قانون بودجه سال 93 و برنامه پنجم توسعه موضوعات مرتبط با سازمان و حیطه کاری خود را استخراج کنند و گفت: شما مدیران شهرستانی مجریان قانون بودجه هستید و موظفید از حقوق مردم این شهرستان دفاع کنید./977/پ202/ب

ارسال نظرات