۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۰۱۱۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اختلاف و فساد یکی از مهم ترین آسیب های اخلاقی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که امروزه متاسفانه آسیب های زیادی در میان قشر مسؤول و کارمند به دلیل توطئه های دشمنان شایع شده است، گفت: اختلاف و فساد یکی از مهم ترین آسیب های اخلاقی در جامعه امروز است.
نظارت در نظام اسلامي

حجت الاسلام محمد هادی شهاب، استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند و مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که دشمنان اسلام هموراه به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بوده اند، گفت: یکی از مهم ترین توطئه های دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی ایجاد فاصله میان مدیران حکومت اسلامی و مردم و همچنین شایع کردن آسیب های اخلاقی مختلف است.

 

وی با بیان این که مسؤولان و مدیران حکومتی در سطوح مختلف باید با خودسازی فردی و اتکا به خداوند از انواع آسیب های اخلاقی دوری کنند، گفت: اختلاف یکی از آسیب هایی است که در حال حاضر در میان مسؤولان و مدیران بسیار شایع است که هرچند این اختلافات جدی به نظر نمی رسد اما چون موجب هدر رفت نیرو، امکانات جامعه و تفرقه می شود برای حکومت اسلامی بسیار خطرناک است به همین دلیل است که امام خمینی پس از انقلاب بارها این نکته را به مسؤولان گوشزد کرده و مسؤولان را از هوای نفسانی بر حذر می داشتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیرجند ادامه داد: تفرقه و اختلاف در طول تاریخ یکی از اهرم های دشمنان اسلام بوده که بارها به وسیله آن به حکومت و نظام اسلامی ضربه وارده کرده اند بنابراین مسئوولان باید با هوشیاری متوجه تفرقه افکنی دشمنان باشند و بدانند تمام کسانی که برای شکوفایی نظام اسلامی حرکت می کنند در یک جبهه قرار داشته و دشمنان خط مقابل آن ها هستند و در مسیر تلاش برای پویایی نظام اسلامی تفرقه و اختلاق جایی ندارد.

 

حجت الاسلام شهاب ادامه داد: فساد هم مانند تفرقه نظام اسلامی را دچار رکود کرده و پایه های آن را سست می کند بنابراین مدیران در رأس امور مملکت نه تنها باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند بلکه باید زیر دستان خود را هم به شدت در این زمینه تحت نظارت داشته باشند.

 

وی افزود: عدم انتقاد پذیری یکی دیگر از آسیب های حال حاضر مدیران حکومت اسلامی است بنابراین مسؤولان باید پذیرای انتقادهای سازنده منتقدان باشند و به این نکته توجه کنند که حذف منتقدان نه تنها زمینه پویایی نظام اسلامی را فراهم نمی کند بلکه در دراز مدت موجب استبداد و تک قطبی شدن نظام می شود.

 

حجت الاسلام شهاب یادآورشد: تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر رهنمودهای ایشان و خودسازی فردی و توکل به خداوند از مهم ترین راهکارهایی است که از آسیب های اخلاقی در میان مسؤولان جلوگیری کرده و زمینه شکوفایی و پیشرفت نظام اسلامی را فراهم کرد./968/ت303/ب

ارسال نظرات