۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۱۶۱۵
حجت الاسلام قهرمانی:

نظام اسلامی بر اساس ارزش های الهی و خدا محوری قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی گفت: اسلام حامی حقوق بشر است این درحالی است که غرب بر اساس معیارهای مورد تایید خود درباره ما قضاوت می کند.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: دشمنان اسلام از یک عینکی متفاوت به جهان نگاه می کنند ولی دین ما با جهان بینی توحیدی به جهان می نگرد و بر اساس آن برنامه ریزی می کند.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که کشورهای غربی می خواهند ارزش های خود را به ما تحمیل کنند، اظهار داشت: ما ارزش های غرب را به عنوان ضد ارزش های اسلامی تلقی می کنیم.

 

وی با اشاره به این که کشور های غرب در بحث حقوق بشر به ایران زور می گویند، بیان داشت: اسلام حامی حقوق بشر است و آن را پایمال نمی کند.

 

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: دشمن اگر خود را هوشیار و زیرک می داند به جای صدور قطعنامه، بر روی صحنه آمده و در آکادمی ها با اندیشمندان ایرانی بحث و گفت و گو کند.

 

وی با بیان این که هویت ما ارزش ماست اظهار داشت: ما به خاطر این ارزش ها قیام کردیم و اگر لازم باشد قیام می کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: اگر این ارزش ها از ما گرفته شود نظام ما دیگر نظام جمهوری اسلامی نیست و نظام اسلامی معنا و مفهومی ندارد.

 

وی با بیان این که نظام ما بر اساس ارزش های الهی و خدا محوری قرار گرفته است، گفت: غرب بر اساس معیار های غلط خود درباره دین و ارزش های ما قضاوت می کند.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به این که ارزش های اسلامی باعث محدودیت ما نیست بلکه بر ما افتخار است که در چنین کشوری و با چنین ارزش هایی زندگی می کنیم اظهار کرد: در هیچ مکتب و مذهبی جز اسلام به حقوق انسان ها و حتی حیوانات ارزش قائل نیستند.

 

وی تاکید کرد: مردم مسلمان باید حواس خود را به طور کامل جمع کرده و با بصیرت عمل کنند و نقطه ضعف به دشمن ندهند تا مورد سوء استفاده و هجمه های آنان قرار نگیریم.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان، نظام جمهوری اسلامی ایران را از لحاظ حکومتی، با آرامش و آسایش ترین و مردم دار و برترین حکومت نسبت به سایر حکومت ها خواند و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس معیارهای حکومت حضرت امیر مؤمنان اداره می شود.

 

وی به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: در این نامه امیر مؤمنان (ع) در مورد حکومت داری نکات ظریف و دقیقی را مطرح کرده است که هنوز بشریت از درک آن عاجز است.

 

حجت الاسلام قهرمانی در پایان با اشاره به این که اسلام حامی بشر است، تصریح کرد: با عنایت الهی، دقت، هوشیاری و بصیرت لازم می توانیم حیله های دشمن را شناسایی کرده و در زمینه های مختلف موفق شده و جامعه اسلامی را به پیشرفت های بالا سوق دهیم./936/ت303/ب

ارسال نظرات