۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۰۲۲۸۷
آیت‌الله خاتمی:

بصیرت و دور نشدن از مسیر حق ویژگی سربازان امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که سربازان حق باید صبوری در راه دین داشته و حق را بشناسند، گفت: رزمندگان حضرت ولی عصر(عج) این بصیرت را دارند و هیچ گاه خط را گم نمی‌کنند.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در برنامه عطر عاشقی شبکه قرآن سیما، ویژگی‌های سربازان امام زمان(عج) را مورد توجه قرار داد و گفت: اطاعت از امام زمان(عج)، بصیرت،‌ استقامت، عشق به امام زمان(عج)، عبادت در شب و عمل در روز از جمله ویژگی‌های سربازان امام زمان(عج) است.

وی نظم را از دیگر ویژگی‌های سربازان امام زمان(عج) خواند ابراز کرد: در روایتی آمده که خداوند صدای پای رزمندگان را دوست دارد چون صدای اقتدار است و امروز نیروهای نظامی ما مقتدر هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بصیرت و گم نکردن راه حق، اظهار کرد: بصیرت یعنی این‌که انسان در گرد و خاک‌ها راه را گم نکند و هرجا که امام زمان(عج) می‌گوید برود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت علی(ع) در جنگ خوارج و صفین به یاران خود گفت: جنگ با اهل قبله شروع شده، فضا غبار آلود است و اینجا نیاز به بصیرت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که سربازان حق باید صبوری در راه دین داشته و حق را بشناسند، گفت: رزمندگان حضرت ولی عصر(عج) این بصیرت را دارند و هیچ گاه خط را گم نمی‌کنند.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: ‌خط حق و راه حقی راهی است که امروز ولایت فقیه به ما نشان می‌دهد و امیدواریم در این مسیر و تبعیت از ولایت ثابت قدم باشیم.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به فرهنگ شهادت تأکید کرد و افزود: امرز فرهنگ شهادت در کشور ما و در میان جوانان زنده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: این‌که دشمن از ما می‌ترسد و حمله نظامی نمی‌کند به خاطر این است که از فرهنگ شهادت که در میان ما زنده است می‌ترسد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که با غلو در مجالس عزا باید مبارزه کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تأکید دارند و باید جلوی افراط و تفریط‌ها در مجالس عزا گرفته شود.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از کسانی که عزاداری را خرافه می‌دانند، ابراز کرد: عزاداری مبنای شرعی دارد و باید با کسانی که با عزاداری مخالفت می‌کنند مقابله کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که در بین مداحان ما افراد مخلص و ارزشی فراوانی وجود دارد، گفت:‌ جریانی که به دنبال انحراف مداحان است به جایی نمی‌رسد./927/پ202/ج

ارسال نظرات